Aviseringar
Rensa alla

Vet inte vad jag ska göra


Ämnesstartare

Hej. 
Är 16 år, 164 cm lång och väger 48 kg. Jag är fixerad av min vikt och äter inte särskilt mycket men ändå något litet som typ två skedar keso och några nötter. Jag tycker att jag ser tjock ut om låren och började därför träna men är rädd för att få muskler där så att de bara blir större. Jag har alltid blivit kallad för smal men jag själv tycker att jag ser tjock ut. Får panik när andra tittar ner på min kropp för de tänker säkert på hur tjock jag är. Jag har även dysmorfofobi och en annan depression som jag inte kommer ihåg namnet på. Jag hade en svår uppväxt då mina föräldrar separerade när jag var 3 år gammal p.g.a massa saker som jag inte vill dela med mig av. Vill aldrig gå till skolan för mår dåligt av när andra ser mig för jag skäms så mycket över hur ful och tjock jag ser ut. Är även mobbad i min skola och gråter nästan hela tiden fast inte i skolan då. Men jag gråter när jag ska sova, sminka mig osv. Jag står inte ut av att se mig i spegeln men ändå är jag fixerad av att hela tiden kolla mig i den. Om någon tar en bild, gömmer jag mig för att inte synas även om det bara är i bakgrunden. Jag skär mig också på armarna men försöker att sluta med det. Jag har gått på BUP och pratat med andra sedan mina föräldrar separerade men inget av det verkar hjälpa mig. Har hela tiden självmordstankar och började få det när jag var 8 år gammal. Är man överviktig om man väger 48kg och är 164 cm lång?


   
Citera