Aviseringar
Rensa alla

Vikt

Ämnesstartare

Hej jag är som sagt 184 cm väger 99-100 kg och skulle vilja gå ner 5-10 kg jag är inte tjock men lite rejäl men har även lite muskler. Vad är bäst att äta för att tappa vikt? Samt är mellanmål något man ska äta eller skippa tex jag äter frukost hemma kl 8.00 o lunch 11-12.00 i skolan o middag 18.00 hemma. Mellan lunch o middag kan man då äta något till exempel mjölk o flingor eller gröt eller mackor eller något ? Svårt att bara äta en frukt eller ingenting mellan måltiderna. Vad tänker ni om detta? Vad äter ni under en dag? Mvh

Citera
Ämnesetiketter

ät nyttigt och träna 

SvaraCitera

Martin99: Vad är bäst att äta för att tappa vikt?

Mindre

Du behöver inte börja äta massa konstigt. Bara skit i att trycka i dig allt uppenbart onödigt och ät mindre portioner vid de andra målen.

SvaraCitera

Martin99:
Hej jag är som sagt 184 cm väger 99-100 kg och skulle vilja gå ner 5-10 kg jag är inte tjock men lite rejäl men har även lite muskler. Vad är bäst att äta för att tappa vikt? Samt är mellanmål något man ska äta eller skippa tex jag äter frukost hemma kl 8.00 o lunch 11-12.00 i skolan o middag 18.00 hemma. Mellan lunch o middag kan man då äta något till exempel mjölk o flingor eller gröt eller mackor eller något ? Svårt att bara äta en frukt eller ingenting mellan måltiderna. Vad tänker ni om detta? Vad äter ni under en dag? Mvh

Mellanmål går finfint att äta, du behöver inte nödvändigtvis äta färre måltider. Däremot bör du kanske äta lite mindre, framförallt mindre kolhydrater (godis, pasta, ris, potatis etc), ev. äta större andel grönsaker.
Det kan även vara bra att röra på sig mer, men det är framförallt av andra anledningar och egentligen inte nödvändigt för att gå ner i vikt.
Satsa inte på några jättestora ändringar direkt, det viktigaste är att du är konsekvent och håller dig till de ändringar du har gjort. Därefter kan du successivt exempelvis ändra dina kostvanor eller träna allt mer.

SvaraCitera