Någon som har lust och tid att lägga ner på mig nu en liten stund?
Har enorm ångest och det blir bara mer och mer känner jag. mitt skyddsnät är otillgängligt ikväll, och jag försäkrade dem om att jag var okej ensam men det var inte sant.
har lust att göra "olagliga" saker, och jag skulle kunna göra det också för ingen är hemma förräns imorgon kväll, villket frestar mig något otroligt!
hjälp mig att hålla mig i schak denhär kvällen snälla ?
Vad har du ångest över?
Håll dig borta från det du vill göra och gör det du inte vill göra istället
SUKOF:
Vad har du ångest över?
komplicerade saker ...
Började att få ångest för 5-6 år sen, prg av saker som hänt och som hände då I guess. Och av det så fick jag äs. kroppen är tillbaka nu, men huvudet mår nästan värre än vad det var då.
det kombinerat med andra saker som hänt och som händer.
Får hjälp, men hjälpen gör även att jag mår sämre (dom säger att man oftast brukar må sämre en tid)
ungefär ..
tjockboll:
Håll dig borta från det du vill göra och gör det du inte vill göra istället
det var smart! :O Det ska jag tänka på
justbeyou:
det kombinerat med andra saker som hänt och som händer.
Får hjälp, men hjälpen gör även att jag mår sämre (dom säger att man oftast brukar må sämre en tid)
Okej. Du får alltså professionell hjälp? Kombineras det med medicinering?
SUKOF:
Okej. Du får alltså professionell hjälp? Kombineras det med medicinering?
Jag gick på behandling ett tag, där dom hjälpte mig till en viss del men sen kändes det som om det inte funkade längre (för att jag är dålig på att snacka om saker som skaver och som har hänt. jag vill bara glömma det! och har hållit inne det så länge så det kommer bara inte ur mina läppar! 🙁 ) Så jag slutade där för nån månad sen. Men jag kom fort på att jag inte klarade mig själv trots allt. Så jag gick till skolsyster igår (som jag har kontakt med i sammband med behandlingen och skolan och sånt) så nu går jag hoss henne istället och ska verkligen försöka och kämpa med att få ut allting som gör att jag får ångest.
Det var på tal om medicinering, Men dom väntade ett tag för att dom inte vill ge medicin till ungdommar "i onödan" så dom ville se hur allting blev med tiden först. Och jag fejkade mig igenom allting ..... med ett leende och ett skratt. Så mamma och pappa och alla trodde att jag blivit bättre så de gav mig ingen medicin...
justbeyou:
så nu går jag hoss henne istället och ska verkligen försöka och kämpa med att få ut allting som gör att jag får ångest.
Det är ju viktigt att man själv 'vill bli frisk' också. Ens egen inställning har ju en stor roll i hela behandlingen. Jag vet av egna erfarenheter att det ändå finns en viss bekvämlighet att må dåligt. Missförstå mig rätt. När man mår dåligt så är man där. Man vet var man är. Det är relativt enkelt att spela på det planet så att säga.
justbeyou:
Det var på tal om medicinering, Men dom väntade ett tag för att dom inte vill ge medicin till ungdommar "i onödan" så dom ville se hur allting blev med tiden först.
Vad är din egen inställning till medicinering?
Det är mycket sunt att vara skeptisk till det.
Får du panikattacker? Så som att du tappar kontrollen, inte får någon luft och bara hyperventilerar?
jo jag förstår det där med viljan ... just nu känns det som om jag är på två sidor. En del av mig vill att jag ska skära av all kontakt med verkligheten och lägga mig ner och dö, för att det är så jobbigt och det vore så enkelt. Men en annan del av mig ser inte det som ett alternativ, och är berädd att göra allt för att få det bra igen för den sidan orkar inte med att må såhär längre och det måste fan få ett slut, det har gått förlång tid!
Men, Saken är den. Att jag är lite rädd .. för jag kommer inte ihåg hur kännslan av att må bra känns. Det känns så främmande och okontrollerat.
Får inte direkt panikattacker på det sättet, ångestattacker därimot.
Har svag ångest nästan hela tiden, men ibland (speciellt i skolan och bland mycket folk) så är det som om ångesten hoppar på mig bakifrån utan att jag hinner känna det ungefär.
och då skakar jag i hela kroppen, får värmeslag och svettas och sen blir jag kall och illamående. Utav det får jag panik, för allt jag vill är att få bort det FORT!
Tråden låst på grund av inaktivitet