+ sverige, thailand, filippinerna
- irak, somalia, polen
Pratar ni om svenskar med ursorung i dessa länder eller dom som bor där...
nej. för människor är fortfarande människor och unika osv osv. Det beror väl på var jag har varit och vilka jag träffat mer än vilka jag faktiskt kommer bäst överens med.
ne
Grub:
Pratar ni om svenskar med ursorung i dessa länder eller dom som bor där...
Men åh, ngn som bor i Sverige (eller har svensk medborgarskap) är ju inte svensk direkt (läs: aldrig blir svensk)
grisen:
Men åh, ngn som bor i Sverige (eller har svensk medborgarskap) är ju inte svensk direkt (läs: aldrig blir svensk)
Ok det är väl din åsikt. Jag tycker att en sån som växer upp i sverige är mer "svensk" än "utlänning". Tror inte den skulle känna sig hemma i sitt ursprungsland om den aldrig ens vart där...
Menade förstås inte folk som växt upp utomlands i vuxen ålder bosatt sig i sverige men inte ens identifierar sig själva som "svenska".
Men du kanske tycker att de flesta Australiensare inte är australienska bara för att de bor i australien (eller australiensiskt medborgarskap).
Jag kommer överens med holländare, norrmän, kanadensare, z-ländare, amerikaner, tyskar, danskar osv. Kommer rätt bra överens med latinos/as överlag också, samt östasiater.
Kommer sämre överens med turkar, somalier, syrianer, kurder, araber, israeler.
Edit: oj var top 3. Isf;
+ Holländare
+ Norrmän
+ Danskar
- Somalier
- Turkar
- Araber
skulle inte säga att jag kan ge dig dessa på rak arm eftersom jag inte ser övriga mönster, vän med människor från alla världens hörn & kanter. gillar smarta människor som inte är så nationalistiska.
gillar inte svin.
gillar om jag ska säga i allmänhet, tyskar(studenter). de är mycket välutbildade och kan ha en diskussion. vuxna och seriösa.
är kanske inte så humorösa däremot.
denna tråd tolkades ej som man tänkt sig. naivt av mig
Brukar komma bra överens med britterna.
Turkar
Palestinier
Serber
Har svårt för Svenskar och typ amerikaner
retstickan var länge sen
kmr inte överens med ngn
A d kan jag svara på!
Bäst:
Svenskar