Aviseringar
Rensa alla

Vilken bok läser du just nu?

Ämnesstartare

Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Terrorismens historia, av Björn Kumm. Hittills är den trevlig.

SvaraCitera
Ämnesstartare

aekitsune:

Håller på med låt den rätte komma in nu ^^

Låt den rätte komma in är en av de bästa böcker jag, dock var filmen en besvikelse 🙁

SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Terrorismens historia, av Björn Kumm. Hittills är den trevlig.

Trevligt. Den är bra.

Kan tipsa dig om en annan bok som ett komplement. Denna författare har en annan syn, eller annan analusering av terrorism omm an så vill, betonar andra aspekter av terrorism. Iaf;

Pirates and Emperors, Old and New av Noam Chomsky.

SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Kan tipsa dig om en annan bok som ett komplement.

Man tackar. Har du koll på var man får tag på den någorlunda billigt? Det är viktigt att läsa på om terrorism, i förebyggande syfte och så.

SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Man tackar. Har du koll på var man får tag på den någorlunda billigt? Det är viktigt att läsa på om terrorism, i förebyggande syfte och så.

Jag brukar beställa böcker från Adlibris.com, där har du den för 187, på andra ställen ligger den på över 200. =/

En annan bok är My life as a weapon av Cristoph Reuter. Denna författare inriktar sig mer på självmordsbombning och självmordbombare. vad som ligger till grund för detta, hur det uppkom etc. Mycket intressant bok.

Om inte annat så får man iaf en bred syn på terrorism av att läsa de olika böckerna, vilket är bra.

SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Jag brukar beställa böcker från Adlibris.com, där har du den för 187, på andra ställen ligger den på över 200. =/

Adlibris är fint. Och terrorism är intressant. Har Theres liggandes i bokhylla för att bli läst någon gång också. Har du läst den?

SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Har Theres liggandes i bokhylla för att bli läst någon gång också. Har du läst den?

Hmm, nej. Inte hört talas om. Vad handlar den om?

SvaraCitera

"Löpöglor och luftmaskor i Ostrava"
Tjeckisk virknings-histora

(författare: Michâl Dusilová)

SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Hmm, nej. Inte hört talas om. Vad handlar den om?

Ulrike Meinhof. Den är skriven av Steve Sem-Sandberg (svensk kille) och om jag inte missuppfattat saken så är det någon slags skönlitterär biografi. Mest biografi, tror jag.

SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Ulrike Meinhof. Den är skriven av Steve Sem-Sandberg (svensk kille) och om jag inte missuppfattat saken så är det någon slags skönlitterär biografi. Mest biografi, tror jag.

Som i Baader-Meinhof-ligan? Intressant. Skall chcka upp.

SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Som i Baader-Meinhof-ligan?

Precis. För övrigt har Baader Meinhof Komplex (film, gick på bio i vintras, har inte koll på om den fortfarande gör det eller finns att få tag på på annan väg) allmänt skön terroriststämning, du borde se den om du inte har gjort.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Mussolini - en studie i makt [rolleyes]

SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Baader Meinhof Komplex

Ska kolla upp den. Tackar.

SvaraCitera

Är på sluttampen av Jacobs room- Virginia Woolf nu sen blir det till att läsa Kartor för vilsna älskande- Nadeem Aslam. Ska bli skönt att läsa någonting på svenska nu, jag blir så trött i huvet av alla konstigheter i gammal brittisk, för att inte tala om irisk, -engelska.

SvaraCitera