hatälskar amiel, lite. fast runkar mest till språket i introverta, halvt vansinniga dagboksanteckningar från 1800-talet.
The Kite Runner av Khaled Hosseini.
A Clash of Kings av George R R Martin
Extremt bra bok
"Privat" av Carolina Gynning och Alex Schulman. För att tänka på annat medan jag bearbetar min långa hög med klassiker, förstås.
on chesil beach av ian mcewan.. alltså om de bara tänker oroa sig över att ha sex med varann så dör jag :@
The lost symbol
Guds bamhärtighet
djävulens märke av magnus nordin
SozzaN:
djävulens märke av magnus nordin
Har läst den, slutade halvvägs.
OnT: Ska börja läsa på Sanningen om Alice idag.
Himlen är nära av Dean Koontz
Jag korsläser Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson, men har sedan en vecka tillbaka streckläst ett politiskt reportage av Fredrik Reinfeldt, författare Anita Kratz. Boken är titulerad Ensamvargen (ja, jag kom att tänka på umaren också).
Den är intressant och jag har lärt mig mycket utav den. Det är nu mycket lättare att förstå Reinfeldt och hur han tänker efter att ha läst denna (har dock några kapitel kvar).
Rekommenderar!
"Dead to the world" av Charlaine Harris och "Kvinnor och äppelträd" av Karin Boye. Den sista är dock inte frivillig, mitt tips är att inte läsa den då den stundom innehåller jobbigt språk och är allmänt tråkig. Föredrar engelska böcker, både för att de ofta innehåller mer beskrivande ord, har bra innehåll och för att det känns bra/smart!
Sofies Värld och Grabben i graven brevid. Efter dem blir det En lat jävels guide till MVG i alla ämnen.
Djurens rätt, människans fel? av Tom Regan.
Barnbidrag:
Sofies Värld
Den boken är skitknasig. Eller, läste den när jag var åtta vilket kanske var lite tidigt.
Barnbidrag:
En lat jävels guide till MVG i alla ämnen.
Prova att läsa MVG i allt av Raman Mehrzad, om du är serös med att höja betygen.