Aviseringar
Rensa alla

Vilken bok läser du just nu?

Sonya

Airhead av Meg Cabot

SvaraCitera
Ämnesstartare

Har redan läst dem 3 gånger men den första HP-boken [bigsmile]

SvaraCitera

A Universe from Nothing av Lawrence Krauss

SvaraCitera
Ämnesstartare

Carl Sagan:

A Universe from Nothing av Lawrence Krauss

säg till om den är spännande

SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

och

Image

SvaraCitera
Ämnesstartare

Metallica: The Biography av Mick Wall, jävligt bra, skriven med kärlek för bandet utan att bli okritisk, intressant att läsa om framför allt Cliff Burton, krävs lite av ett Metallicaintresse för att läsa, det är inte bara gamla krigarhistorier som i typ The Dirt eller Welcome To The Jungle, det är fan intressantare än så. Välskriven. Rekommenderas.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

nice. fast eftersom uppsatserna är skrivna oberoende av varandra är den lite reduntant.

SvaraCitera
Lim3
 Lim3

Fick denna i present för inte så länge sedan.

Image

SvaraCitera
Ämnesstartare

"Grammatik" av Östen Dahl.

SvaraCitera
Ämnesstartare

"Sluta röka på 1 månad." [cool]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Image

SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

är den läsbar? den, tillsammans med "paradise lost", står på min sommarboklista.

SvaraCitera
Ämnesstartare

amnion:

är den läsbar? den, tillsammans med "paradise lost", står på min sommarboklista.

definitivt! det största problemet jag har är att texten flyter på så bra att jag börjar läsa för snabbt och inte riktigt hinner tänka igenom allt jag läser. fast det är ett mindre problem som är enkelt åtgärdat. det är andra gången jag ger mig på den (lästa bara halva inferno första gången) och det är väldigt trevlig läsning, intressant ur ett teologiskt/filosofiskt perspektiv och den är väldigt bra skriven.

och det är nog rätt värt att läsa den innan paradise lost, med tanke på att milton lånar jättemycket från dante.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

definitivt! det största problemet jag har är att texten flyter på så bra att jag börjar läsa för snabbt och inte riktigt hinner tänka igenom allt jag läser.

perfa. jag är inte så intresserad av den ur ett idé- eller litteraturhistoriskt perspektiv (åtminstone inte för tillfället), utan hoppas på härligt mörker. vi får se om den uppfyller det.

SvaraCitera
Ämnesstartare

amnion:

utan hoppas på härligt mörker. vi får se om den uppfyller det.

det borde den göra, helst ska boken läsas ackompanjerad av dorés illustrationer

SvaraCitera