Läser Into The Wild, boken är minst lika bra som både filmen och soundtracket som i sig är briljanta. I helgen läste jag en chomskysamling och en hunter s thompsonbiografi, lagom mysiga.
Barfota Änglar läser jag nu
Min favvo bok är nog Cirkeln
så. tråkig.
Fortfarande körkortsboken. Fy. Vill läsa annat Hinner med lite Vogue mellan kunderna iaf
Korkade vita män
Andra boken i Lauren Conrad's bokserie L.A. Candy - Sweet little lies.
Livet Deluxe av Jens Lapidus. Fett grym kan jag bara säga 😀
Men man måste nästan ha läst dom två böckerna före för att ha koll på alla personer osv !
jag läser studentlitteratur kring vetenskap och filosofi.
försöker få ett historiekontext till de allra största filosoferna.
mopsen:
till de allra största filosoferna
vilka?
ont:
Birgrrr:
vilka?
antagligen de som nämns i studentlitteratur, birrrrrgr...
mopsen:
antagligen de som nämns i studentlitteratur, birrrrrgr...
läser inte studentlitteratur, mopsen. är mest intresserad för har ingen aning om hur man ska begränsa sig till vilka filosofer som är/varit störst.
Birgrrr:
läser inte studentlitteratur, mopsen. är mest intresserad för har ingen aning om hur man ska begränsa sig till vilka filosofer som är/varit störst.
det bör vara rätt enkelt att lista ut vilka filosofer som har mest inflytande på just utbildningsarenan, kunskapteori och dylikt. namn som platon, aristoteles, hume, kant, descartes, locke, mill, spinoza. anledningen till att de kan ses som störst är att de har varit någon sorts fader för valda diskussioner, och dyker frekvent upp för intet ont anande studerande. personliga åsikter är egentligen överflödiga.
mopsen:
namn som platon, aristoteles, hume, kant, descartes, locke, mill, spinoza.
Om vi pratar om kunskapsteori så är Spinoza och Kant de mest relevanta. Kant har onekligen haft mest inflytande vad gäller kunskapsteori.