massa kurslitteratur.....
Taking Chances: Winning With Probability av John Haigh, jävla matematik.
Läste genom Kreutzersonaten och Ivan Ilyich Död igår, båda var ganska bra faktiskt. Särskilt sistnämnda.
Nu antingen historieböcker eller fortsätta på jävla Idioten.
mockingjay av susanne collins
läste ut den här igår:
kommer läsa ut den här idag:
börjar på den här imorgon:
livet r en fest ![[party]](/img/smilies/party.gif)
Bara skolbocker. Shame on me.
frukt:
Nu antingen historieböcker eller fortsätta på jävla Idioten.
Har du börjat läsa historia nu eller vill du bli autodidakt?
Blivande_japan:
mockingjay av susanne collins
Har du blivit en slav av serien?
Själv har jag tvingats lägga ifrån mig Julie Bertagnas Aurora, jag kan inte läsa annat än historieböcker nu på ett tag.
mynona:
Har du börjat läsa historia nu eller vill du bli autodidakt?
ja det sista, kul o veta saker kanske
jag är mest glad över ett intresse!
frukt:
ja det sista, kul o veta saker kanske
jag är mest glad över ett intresse!
så trevligt! detta intresse tar aldrig slut, det finns alltid mer att ösa ur. Är det något särskilt du läser om?
mynona:
så trevligt! detta intresse tar aldrig slut, det finns alltid mer att ösa ur. Är det något särskilt du läser om?
jo nog kan det ta slut, jag vill mest skaffa mig lite allmän koll, antecknar medans jag läser.. just nu är det indien, sen repetera kina och kalifaten, sen läsa om ryssland då jag hittat en kursbok i ryskakunskap i en kartong i källaren här!
och en allmän historiebok från universitetskurs på a-nivå dessutom
frukt:
antecknar medans jag läser..
det är sann ambition
frukt:
just nu är det indien
Induskulturen? ![[party]](/img/smilies/party.gif)
frukt:
, sen repetera kina
Har Kina någonsin haft en kvinnlig monark på draktronen och om så när? När grundades konfucianismen? När började och avslutades seden med liljefötterna?
frukt:
och kalifaten
Vilket var det moriska Spaniens sista kalifat? Vilket var det sista moriska rike i det framtida Spanien och var det ett kalifat?
frukt:
sen läsa om ryssland då jag hittat en kursbok i ryskakunskap i en kartong i källaren här!
Jag försöker fortfarande ta reda på när ogifta kvinnor blev myndigförklarade i Ryssland. Någon gång mellan 1870-1917 bedömer jag. Ser du det så säg till, när som helst, hur som helst, vilken tid som helst ![[sad]](/img/smilies/sad.gif)
mynona:
Har du blivit en slav av serien?
jepp!
men snart är den slut!
Kursböcker i form av:

Blivande_japan:
jepp!
men snart är den slut!
Den är underbar. Du är nu hos Alma Coin? Distrikt 13 lät baserad på kommunistblocket.
Filmen gillade jag också, även om jag ser den mest som en illustration till böckerna.
mynona:
det är sann ambition
nä bara tvång som dåligt minne och slö hjärna fordrar för
mynona:
Induskulturen?
nä inte så mycket, om något så långt bak så vedakulturen, även om de kom efteråt. det är mest guptariket och indiens "gyllene era" samt ostindiska kompaniet som intresserar mig nu
mynona:
Har Kina någonsin haft en kvinnlig monark på draktronen och om så när? När grundades konfucianismen? När började och avslutades seden med liljefötterna?
Ja, Wu Zetian hette hon, jättetidigt i historien innan Qin, vet jag tack vare crash course på youtube och CIV 5 ![[cool]](/img/smilies/cool.gif)
jag vet inte riktigt, men Confucius/Kong Zi reste runt under en period när kina var fragmenterat i fler riken än tre iaf... innan Qin också skulle jag tro
(wikipedia säger 500-600 BC på både Wu och Kong Zi)
mynona:
Vilket var det moriska Spaniens sista kalifat? Vilket var det sista moriska rike i det framtida Spanien och var det ett kalifat?
Cordobakalifatet är typ det enda jag känner till, det bröt samman till ett antal mindre kungadömen som återtogs av kristna med tiden, minns iallafall en målning från det sista kungadömet! ska leta fram den
här: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/45/La_rendici%C3%B3n_de_Granada....
mynona:
Jag försöker fortfarande ta reda på när ogifta kvinnor blev myndigförklarade i Ryssland. Någon gång mellan 1870-1917 bedömer jag. Ser du det så säg till, när som helst, hur som helst, vilken tid som helst
vet inte, ska faörsöka komma ihåg att berätta om jag får reda på't, skulle inte förvåna mig om det stod i boken