Aviseringar
Rensa alla

Vilken bok läser du just nu?


NEMI
 NEMI

En svartnad sparkstötting stack upp ur snön. Flickan hörde hur någon som gick förbi i gången sa att Bajkal skulle rena sig själv.
   - Tatarerna hade för vana att binda fast sina krigsfångar vid fallna krigare, sa mannen. Fot vid fot, mage mot mage, nuna mot nuna. Så dödade den döda den levande. Man kan kanske åstadkomma något med att göra gott, men med ondska får man allt. Det är helt onödigt att sätta sig emot ondskan. Den är omöjlig att utrota, också om det finns dom som pratar om guds godhet.
   Flickan lyssnade inte, hon fantiserade om medusaflockar som svävade likt moln långt ned i havsdjupet.

Kupe nr. 6


   
SvaraCitera

Pretty Little Secrets med Sara ShepardGlad


   
SvaraCitera
shelly

hon är inte jag av golnaz hashemzadeh


   
SvaraCitera
reben

borta m vinden


   
SvaraCitera
shelly

Daniellas:
9789186505172_large

Jag läser den här boken som jag tycker att ni ALLA borde köpa nu diiiirekt! Otroligt nyttig bok att ha läst, om än lite obehaglig när man får se hur mycket skit vi har i vår värld. Jävla traffickinghelvete. 

https://www.dito.se/e-bok/9789186505172/under-floden

Läs den nu på sportlovet och säg vad ni tycker! Och om er världsbild har ändrats efter ni har läst den. 

Tack för mig!

Har beställt den nu! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste nyss ut Knut Hamsun - Svält
funderar på Franz Kafka - Slottet
eller George Orwell - Nere för räkning i Paris och London.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska nog läsa Tjacket (Junky) av William S Burroughs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

11128110.jpg

he he hans söta engagemang har charmat mig i nyhetsmorgon. har blivit någon som inspireras till bokläsande av nyhetsmorgon. fck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har precis läst ut:

eftersom jag hade väldigt höga förväntningar pga att cloud atlas är en av mina favoböcker så blev jag lite besviken. boken var fortfarande bra, men det var fel av mig att förvänta mig en lika bra som (eller egentligen ännu bättre) upplevelse än cloud atlas.som sagt - den var bra, men jag önskar att jag inte hade haft några förväntningar. då hade jag nog gillat den ännu mer. 


   
SvaraCitera

shelly:

Har beställt den nu! 

Vad tyckte du? Hemsk va. 
Han som skrivit den har en hemsida, kollade in den idag igen och det har kommit en artikel som är väl värd att läsas också:  http://www.beewithus.com/sv/byggfirman-sexslavhandel-och-annan-viktig-information/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu har jag äntligen beslutat mig för att läsa edgar allan poes diktsamling jag köpte hem för några veckor sedan.

den är bra hittills, jag har saknat hans språk. jag påminns om varför jag föll pladask för honom när jag läste honom i högstadiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krig och fred, allt och alla påminner mig om mynona


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

läser om hela knausgårds min kamp-serie

fattante hur nån kan skriva så bra

älskar Hjärta och vill ha knausgård för mig själv. äre ok å va kär i en gubbe en aldrig träffat utan ba läst böckerna av?


   
SvaraCitera

Läste klart Allen Poe-svarta katten tror jag, det var länge sen jag läste något


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

91VlWiosFoL._SL1500_.jpg


   
SvaraCitera