Aviseringar
Rensa alla

Vilken bok läser du just nu?

ingen alls. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Är barnvakt åt en tjejs två barn den här veckan och trots att de kan läsa så vill de att vi ligger i sängen och läser en brittisk författarrinna som heter Enid Blyton och hennes kända FEM-böcker. Dvs barn- eller ungdomsböcker.  Mycket glad

SvaraCitera
mens
 mens

stoner:
Är barnvakt åt en tjejs två barn den här veckan och trots att de kan läsa så vill de att vi ligger i sängen och läser en brittisk författarrinna som heter Enid Blyton och hennes kända FEM-böcker. Dvs barn- eller ungdomsböcker.  Mycket glad

De är bäst! Fick dem lästa för mig 64646 ggr som liten och läste dem sedan själv.

SvaraCitera

the great gatsby

SvaraCitera

Läser just nu: Livstid av Liza Marklund
Favoritbok: Serien The Mortal Instruments av Cassandra Clare
Favoritförfattare: Mons Kallentoft

SvaraCitera

Skall börja läsa den imorgon! Om den tre sig god vill säga. Det tror jag.

SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad:
140906097511704.jpg
29t.png
Läser de här osv. Mkt konstig storlek på bilderna men ni får hantera det.
Mvh.

Den här trillade av oklar anledning bort men läser iaf den också. Men inte riktigt så långt och mycket som jag borde osv heheh.
51ESaxyyz9L._SY344_BO1,204,203,200__0.jp

SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad: Den här trillade av oklar anledning bort men läser iaf den också. Men inte riktigt så långt och mycket som jag borde osv heheh.

Tvingas man fortfarande läsa mormonpropaganda i skolan?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman:

Tvingas man fortfarande läsa mormonpropaganda i skolan?

Nej då! Eller mjo. Men det blir snarare motsatt effekt efter diskussionerna kring den osv. 
Men joo. Eller typ etc.

SvaraCitera
sluk
 sluk

1984-book-cover.jpeg

SvaraCitera

Jag började läsa de första sidorna ur en bok idag. The Lost Manuscript. Men den verkade trots allt vara tråkig. Jag får se om jag fortsätter.

SvaraCitera

Metro 2033, verkar spännande än så länge! Glad

SvaraCitera
Ämnesstartare

Varat-och-varan.jpg
När andra vänsterdebattörer kastar bajs på varandra över pk-betonat småkäbbel på twitter så skriver Kajsa bra, upplysande och viktiga böcker istället, på en sund marxistisk grund förstås.

SvaraCitera
mynona

Fakta:
1) Ebba Hesckers avhandling och flickskolor: mycket bra som faktabok, späckfull med fakta som är lätt att tillgodogöra sig pga utmärkt organisation.  
2) Nils Erdmans skvaller vid hovet och adelsgodsen under 1700-talet: rolig och intressant, dock jobbig därför att den saknar register och man måste skriva upp sidnummer för att veta var den fakta man kommer att behöva finns. 
Skönlitteratur:
1) Miniatyrmakaren: spännande och okonventionell, inga döda punkter, något av en sträckläsning
2) Ruths resa: funkar inte riktigt som vad den är avsedd för, den är inte trogen Borta med Vinden, som den ska föreställa vara prequel till, och det finns en del döda punkter som får mig att nog bara bläddra över en del bitar, men mellan de döda punkterna finns trots allt väldigt bra avsnitt och dessutom verkar den bli mer trogen originalet längre fram, som jag tänker läsa ut den. 

SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Kommer du tycka om mig nu? Lina Axelsson Kihlblom
bra skit

SvaraCitera