Notifications
Clear all

Vilket program behöver jag för att göra ett spel?

illywe:

Kan jag använda game maker betalversionen för att göra ett spel som te.x runescape???

Btw.. att göra ett spel som Runescape är otroligt krävande. Kräver mycket kunskap om både programmering och nätverk. Även med god kunskap tar det lååång tid att göra ett sånt spel speciellt om du ska jobba själv.

Du verkar inte ha någon vidare koll. Innan du kan börja överväga att skapa egna spel måste du kunna baskunskaperna och du måste vara beredd på att detta som du planerar är ett väldigt ambitiöst projekt. Det är inget du fixar på några dagar... o säkert inte ens på några veckor heller. Du måste vara realistisk med dina mål. Glöm att försök fixa ett MMO spel och glöm att det ska vara 3d grafik. Börja lär dig Java exempelvis från grunden och var beredd på att lägga ner mycket tid.

Har själv programmerat enklare spel och det tar lång tid kan jag lova även om ens spel är primitivt och simpelt.

ReplyQuote

Det finns inget magiskt runescape-program som automatiskt ger dig den kunskap du behöver för att återskapa tidigare nämnda spel.

Om du behöver ställa dessa frågor så är nog spelutveckling inget för dig.

ReplyQuote