Notifications
Clear all

Vilket stuk hade du haft på din bil?


ETTAN

ööörkarn:

Saab 9000 CSE?

nej, det är en Saab 900 GL.[crazy]
Men jag har haft en 9000.. [crazy]


   
ReplyQuote

ETTAN:

nej, det är en Saab 900 GL.[crazy]

Jag tycker inte om saab 900. [sad]


   
ReplyQuote

drfrasse44:

Jo man tackar! har haften i snart 1.5 år:) härligare o mer logisk bil existerar ej! enda som e lite tråkigt e att stolarna på just denna e sltena.. så ja ska byta till 9000 stolar jag köpte in 🙂 att Trabisar har blivit så stora e för de ja sa innan :enkla,billiga,karismatiska,körglädje till max och hållbara

Trabbisen byggdes ju enbart för gamla östeuropa och för att "vanligt folk" även skulle kunna skaffa sig en bil. Den var väl så "basic" man kunde bygga en bil. Det var ett chassi, fyra hjul, motor, ratt, belysning och så var det inte så mycket mer. Egentligen tycker jag ibland att de kunde återuppta tillverkningen av liknande bilar idag. Har ingen uppfattning av vad den kan ha kostat ny men gissningsvis var det inte så mycket mer än en lyxig moped kostar idag. Det trista för väldigt många idag är väl just att dagens bilar kostar en smärre förmögenhet. Pengar som de allra flesta inte har. Problemet med liknande basic bilar är att trafiksäkerheten är bristfällig. [sad] Det är inte bra. Att en trimmad moppe accar ifrån en Trabbis får man som Trabbis ägare leva med. [smile] Trabbisen för gamla östeuropa var väl vad gamla VW baggen 1300 var för västeuropa. En folkbil. [smile]

Vad beträffar dina planer att trycka in 9000 stolar i en Trabbis. [confused] är du säker på att de går in på bredden? Saaben har förvisso hela växelpaketet mellan framstolarna vilket du slipper på Trabant. Men två 9000 stolar i en Trabant låter maxat! [smile] [bigsmile]

drfrasse44:

att dem ska va av dålig kvalite o att dem e skitdåliga e skitsnack fan bättre än volvo 740 🙂 den ska reggas in såfort som möjligt 🙂 men den ska bli fin bil så den ska åka släpp i framtiden bakom min 9000 🙂
/drfrasse

Däremot kan man inte jämföra en Trabant och en Volvo 740. Det är ju två helt olika bilar. En 740 kostar säkerligen det sexdubbla som ny jämfört med en ny Trabant. Trabanten byggdes ju enbart som en "basic" bil. 740 byggdes för högsta möjliga kvalitet och för att hålla så länge som möjligt. 740 är i princip outslitlig bara man håller rosten borta och underhåller den. Troligen kanske världens bästa och mest outslitliga bil... en låda på fyra hjul. [bigsmile]

Det finns faktiskt 740 som gått över 100.000 mil. Och det erbjuds fortfarande idag bilar som gått över 50.000 mil.
Ex på Tradera: ​ http://www.blocket.se/hela_sverige?q=&cg=1020&w=3&st=s&ps=&pe=&mys=&mye=&ms=37&me=&cxpf=&cxpt=&gb=&fu=&cxdw=&ca=18&l=0&md=th&cb=41&cbl1=16&cbl2=1

Här är en som gått över 70.000 mil [bigsmile]
http://www.blocke​t.se/kiruna/Volvo_745_31854084.htm?ca=18&w=3

Men personligen är jag ingen Volvo älskare - föredrar SAAB. [love]


   
ReplyQuote
Topic starter

stoner:

Det finns faktiskt 740 som gått över 100.000 mil. Och det erbjuds fortfarande idag bilar som gått över 50.000 mil.

finns massor av trabanter som klarat av det o gjort mätaren ut och fortfarande lever 😛 som ny produktions bil e volvo ett lyx monster men hade endå valt trabi,mer kult i den :).trabanten var ocjkså byggd för att aldrig gå sönder och om de hände så skulle man kunna fixa den själv! [bigsmile]

stoner:

Vad beträffar dina planer att trycka in 9000 stolar i en Trabbis. [confused] är du säker på att de går in på bredden? Saaben har förvisso hela växelpaketet mellan framstolarna vilket du slipper på Trabant. Men två 9000 stolar i en Trabant låter maxat! [smile] [bigsmile]

jo dem får plats stolarna e nästan lika breda skiljer ca 3-5 cm bara 😀 fästena e nästan identiska 😀 har bild på dem. : http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=Drfrasse&cat=105549&image=995347

de ja menar me att trabin e nästan bättre än en volvo e att den har helt perfekt styrning inga glapp inget sån, låda som funkar perfekt,men de e som du sa om volvo bara man håller rosten borta funkar den alltid 😛 i ddr hade dem ej vägsalt har ja för mig:)

stoner:

Det är inte bra. Att en trimmad moppe accar ifrån en Trabbis får man som Trabbis ägare leva med. [smile]

den accar bara först sen drar trabin iväg från den om man har den motorn jag har 😀 ska byta motor i den till 1.3l me insprutning o ny 5 växlad låda utan att modifiera nåt 😀 ska ha samma ventil kåpa för o ha stilen kvar 🙂 sen har 2 taktarna också varit klass mästare upp till motorklass 1.0 l 😀 dem gjorde rallyna för o få snabba o påfrätande test så dem kunde förbättra allt på den:D dem gjorde nåt nytt på dem varje år 🙂
liten rolig länk 😀 :


   
ReplyQuote
ETTAN

ööörkarn:

Jag tycker inte om saab 900.

Förstår det. [crazy]


   
ReplyQuote

Gillar trabanter, de är söta. Plastbilar lixom. [love]


   
ReplyQuote

En Alfa Romeo 159,nån tysk bil eller såklart:

antrax:

En gammal Volkswagenbuss med fula gardiner som jag kan åka runt i Europa med och bo i.


   
ReplyQuote

En transformer såklart. Optimus Prime vore ballt.


   
ReplyQuote
Topic starter

Geigerzähler:

Gillar trabanter, de är söta. Plastbilar lixom. [love]

[bigsmile]


   
ReplyQuote
Jez91

Har fått till det här stuket på min bil [smile]

Untitled.jpg


   
ReplyQuote
mickep

Jag har en vit 945 turbo, -98, helt alldaglig till utseendet lite lägre än vanligt dock (4cm) inte vursting fälgar men inte orginal. inga dekaler osv alla emblem kvar helt orginal på utsidan, insidan olje temp, tryck och laddmätare, under huven finns massa godis:) 16vtop, ms sprut, titan tändstift, stor ic, kkk27 agg, osv har väl sådär runt 400 hk och bilen ser vardaglig ut folk kollar när man gasar lite:)


   
ReplyQuote

Gillar cykelstuket.


   
ReplyQuote
john22

Jez91:

Har fått till det här stuket på min bil

du har lyckats riktigt bra schyst bil och schyst stuk du har[y]


   
ReplyQuote