uhuuuuuu:
nej. det är det inte. dock har det kommit fler och fler modeller med både mindre tuttar och modeller som är kortare än 170 idag.
Jag tänker göra det hela löjligt enkelt för dig.
Här har du en bild på skönheten marilyn monroe med de berömda måtten 90-60-90:
http://www.truetrust.com/Famous_Wills_and_Trusts/Marilyn_Monroe_Dress_Picture.jp...
Här har du en bild på Kate Moss, som trots sin något dåliga längd har en kropp som är ganska random för modeller:
mmmmhm.
framtidstron är död:
Här har du en bild på skönheten marilyn monroe med de berömda måtten 90-60-90:
Här har du en bild på Kate Moss, som trots sin något dåliga längd har en kropp som är ganska random för modeller:
jag skrev nyss att dem ''orginala'' måtten eller vad man ska kalla
det är 90 runt tuttat och höfter, men att dem nu har börjat
tagit in modeller som är både kortare, tjockare och har mindre tuttar.
och du kan ju knappast säga att modellerna har mindre än 34
i klädstorlek eftersom modeller med mindre klädstorlek
är så små att dem ser sjuka ut och dem ska inte få vara med,
och dem som är mer än 34 blir tvungna att banta eller så får dem inte behålla jobbet.
uhuuuuuu:
jag skrev nyss att dem ''orginala'' måtten eller vad man ska kalla
det är 90 runt tuttat och höfter, men att dem nu har börjat
tagit in modeller som är både kortare, tjockare och har mindre tuttar.
Nu börjat? Du pratar skit. Kanske har de nu för tiden börjat satsa på timglasfiguren igen, men det har inte varit inne sedan twiggy kom.
Alltså, 90 runt höfter är nog inte alltför ovanligt, men att vara så smal som modeller är och ha 90 runt brösten innebär att man har jättetuttar. Vilket väldigt få modeller har.
Dessutom ser du väl själv när du tittar på dem att de inte har en timglasfigur ala marilyn monroe. Hur svårt kan det va.
Att de flesta är runt 34 i storlek har du möjligtvis rätt i. Nu för tiden har man ju börjat se till att de inte ska vara alltför smala.
Ja eller så gör du det enda rätta. Gå in för skolan istället.
Småbrudar som vill bli modeller går det 40 på dussinet på. De som lyckas tjäna pengar på det är inte många. De som kan försörja sig helt på det är ännu mindre och de som blir supermodeller kan man räkna på en hand.
Du kan lika gärna ta upp en cykel och försöka vinna xgames.
Alla har barndomsdrömmar. En del mer realistiska än andra och detta är ja en sån grej som stannar som barndomsdröm.
Skaffa bra betyg istället. Där har du en hobby so åtminstonde tar dig någonstans.
framtidstron är död:
Du pratar skit.
nej eftersom jag förmodligen är mer insatt i det än du.
sedan har alla supermodeller plasttuttat ifall du inte visste det
och dem med små tuttar ser man endast någon enstaka
gång. och fler gånger ifall dem skulle vara bra
på jobbet. -.-
uhuuuuuu:
nej eftersom jag förmodligen är mer insatt i det än du.
sedan har alla supermodeller plasttuttat ifall du inte visste det
och dem med små tuttar ser man endast någon enstaka
Jag pratar om fotomodeller som jobbar med mode.
Du pratar om utvikningsbrudar.
Hur som helst är du dum och fattar ingenting och har fel medan jag har rätt 🙂
isola:
Sök hos någon modellagentur förslagsvis.
jag har sån lust att.. jag vet inte.
det finns så gaaaaaaaaaalet många cheyer som vill bli modeller. äckligt många.
jag vill ha folk att fota. jag vill fotafotafota människor.
fatta vilket bra utbyte det skulle bli, erfarenhet från båda håll liksom (y)
sen kommer jag på att det för det mesta är översminkade, osäkra fjortisar som vill bli modeller :s.
Men lite.. "mognare" folk då? JA!!! sen kommer jag på att jag är en 16årig tjej. Ingen lite mer seriös vill bli fotad av en 16årig tjej med erfarenheter som sträcker sig ungefär till familjeporträtt och att plåta kompisar.
Men jag vill. Komsi komsi modelldrömmare!!!
öh
Du kanske ska fundera på att utbilda dig inom foto eller mode eller stylist på gymnasiet först? Då kanske du kan få lära dig lite mer om hur det fungerar och hur man arbetar 🙂
Här finns några skolor som erbjuder gymnasieprogram inom foto, mode eller stylist:
Hoppas detta kan vara till hjälp!
framtidstron är död:
Jag pratar om fotomodeller som jobbar med mode.
Du pratar om utvikningsbrudar.Hur som helst är du dum och fattar ingenting och har fel medan jag har rätt 🙂
nej ,jag pratar inte om äckliga utvikningstjejer.
orkar inte prata med dig för du
vägrar inse att du har fel.
hörs.
uhuuuuuu:
orkar inte prata med dig för du
vägrar inse att du har fel.
hörs.
😀 DU ÄR SÅ DUUUUUUUUM
Okii, jag leta fram en hemsida du kan kolla modellmått på:
http://www.supermodels.nl/
Som du ser så har de allra flesta modeller inte i närheten av 90 cm runt brösten. Ett snabbt medeltal jag räkna ut var typ 83 cm.
lycka till
Avregistrerad:
Ring Ellos, H&M etc. De kanske behöver modeller för barnkläder Har svårt att tänka mig att man kan få modellera för annat om man bara är 14.
såg att det var 2010 . men måste ändå skriva. ring ellos eller h&M kan man inte gra. för att vara modell så måste man tillhöra en agentur som bokar alla möten. att få vara med i h&m eller ellos krävs mycket till och kunna mycket innan. så först måste hon ha en som vill ha med henne i agenturen.