Aviseringar
Rensa alla

Vill dö

Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Vad nice 🙂 .. Det tog lite längre tid för mig innan jag verkligen kände mig tacksam och uppskattade saker som jag förut tog för givet..

jag höll på med det mycket förut så jag vet hur jag ska tänka. kan ta upp exempel om du vill. fast när jag säger dom för mig själv så känns dom konstiga. även om jag vet att det funkar i praktiken. kanske använder jag fel ord när jag beskriver det :S.

men egentligen syftade jag på din taktik mot dåliga känslor :). men idag har jag använt båda grejerna du snackat om. både taktiken mot dåliga känslor och uppskattning av småsaker. märkte att jag kunde utveckla det sistnämnda ännu mer nu när jag har mer emotionell koll.

Pepparkaksgubbe:

Tog bort lite töntig text

nooo ta inte bort töntig text! det är oftast den som är värdefullast (när man pratar om sånna här saker). fast antar att många andra här skulle få [tard]-minen när dom läste det :p

Pepparkaksgubbe:

Nej, jag håller med :). Man ska förlåta sig själv och acceptera sådant som har hänt och nu fokusera på att

SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Men jag tycker att vi ska forsätta i PM ist, så att vi inte går allt för of topic i den här tråden 😛

aa true :p. ska skriva lite mer till dig senare ikväll. det lovar jag.

Pepparkaksgubbe:

Visst! För mig också. Jag tror att det är så för att det blir en lättnad när man förstår att det inte är omöjligt till att göra saker och ting bättre.
När man förstår att man kan ändra på allt, här och nu. Eller det börjar nu, och forsätter hehe..

+1! I agree

haha du är antagligen yngre än mig men mycket bättre än mig på att sätta ord på saker så att det blir rätt 🙂 [y]

Pepparkaksgubbe:

och tar tryggheten och forsätter att må dåligt, för att man är van.

+1
EXAKT! det har jag också kommit fram till. tryggheten kan vara den största orsaken till att man mår dåligt länge. men personen kanske inte riktigt vet att det ligger till så. och på så vis kan tryggheten fortsätta agera undermedvetet hos personen. så det största problemet är inte själva problemet. utan det är tryggheten som kommer med problemet. jag sitter faktiskt i en liknande sits just nu :/

SvaraCitera
Ämnesstartare

du är fjorton, det går över, det är inte synd om dig, du vill inte dö egentligen. om du bara tänker efter lite så inser du det också. speciellt den delen om att du är fjorton.

SvaraCitera

Bättre spara pengar och besöka en självmordsklinik. Sparar mina pengar för full rulle, om ett halvår åker jag ner till en klinik i schweiz.

SvaraCitera

off topic.

Budolicious:

Mådde fasen bättre som fjortonåring än 18-19 kan jag då tala om [smile]

Precis samma för mig >.<

OT: Samma som någon annan sa, hitta någon sysselsättning.

SvaraCitera

xNightmare:

Vad ska jag ta mig till?

Du frågar vad du ska göra istället för att faktiskt hoppa ut genom fönstret eller skära av dig handlederna, så jag skulle gissa på att du inte alls vill dö utan att det känns så bara för att saker och ting känns åt helvete för tillfället. Men tänk såhär, livet är långt, det här är bara en liten liten del av allt, och när du tar dig ur det kommer det att göra dig starkare istället och blabla. Livet tar inte slut för att saker är dåliga, saker blir bättre.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Sitt inte här och whina, joina Suicideforum om du nu mår så dåligt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Bör nog tillägga att det är en support-sajt som inte ska förväxlas med någon självmordspakt...

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera