Lounge fact:
hur var det mötet med bup?
det kändes bara fel, kändes så uppgjort, vet inte riktigt hur jag ska förklara det...
Lounge fact:
tror du inte det skulle kännas bra att få klart för lärarna anledningen till att du t.ex. inte lämnar in (allt?) idag? (om så är fallet?)
jo det skulle ju vara bra, men samtidigt vill jag inte verka som att jag behöver extrahjälp och inte kan hålla igång i tempot som alla andra i min ålder kan.
antrax:
Det brukar väl inte vara så höga intagningspoäng på bild och form?
de 2 jag helst vill komma in på hade förra året intagningspoängen 521 och 459. alltså behöver jag minst 200 för att komma in på den förstnämnde, men jag kan ju absolut inte vara säker på att jag får höga poäng på mina arbetsprover.
antrax:
Förhoppningsvis träffar du mer likasinnade personer då också.
du förstår inte hur sjukt mycket jag längtar efter detta.
Använd gymnasiet som motivation, försök plugga bra och jobba på det man nu behöver vara bra på, bild och foto då, antar jag.
Min kurator sa till mig att "oftast är det inte så illa som man tror". Jag slutade gå till henne, hon förstod verkligen ingenting.
Det finns väl egentligen inget att säga som hjälper, men kram. Och det kommer med största sannolikhet att bli bättre när du börjar gymnasiet, det blev det för mig (och många andra). Kämpa på!
Tänk på hur många du kan hjälpa om du inte dör
Roll on:
Använd gymnasiet som motivation, försök plugga bra och jobba på det man nu behöver vara bra på, bild och foto då, antar jag.
loom:
Och det kommer med största sannolikhet att bli bättre när du börjar gymnasiet, det blev det för mig (och många andra). Kämpa på!
tack...
Les voleurs:
de 2 jag helst vill komma in på hade förra året intagningspoängen 521 och 459. alltså behöver jag minst 200 för att komma in på den förstnämnde, men jag kan ju absolut inte vara säker på att jag får höga poäng på mina arbetsprover.
Har du någon aning om hur skillad du är inom konst? Har du besökt skolorna och sett hur duktiga de som går/gått där är?
Les voleurs:
du förstår inte hur sjukt mycket jag längtar efter detta.
Jag tror faktiskt jag gör det.
Var väldigt trött på allt som hade med högstadiet att göra och ville verkligen gå bild och form.
I samma sits som du ungefär alltså.
Det blir bättre.
antrax:
Har du någon aning om hur skillad du är inom konst? Har du besökt skolorna och sett hur duktiga de som går/gått där är?
alltså jo... jag har ju varit på båda skolorna och sätt intagningsprover från förra året. och jag skulle nog säga att jag ändå är rätt bra jämfört med dom...
men jag har ju ingen aning om vad juryn eller vad det är bedömmer, om dom lägger mest värde på kreativitet eller teknik osv.
antrax:
Jag tror faktiskt jag gör det.
Var väldigt trött på allt som hade med högstadiet att göra och ville verkligen gå bild och form.
I samma sits som du ungefär alltså.
Det blir bättre.
tack.. blev glad.
Les voleurs:
och jag skulle nog säga att jag ändå är rätt bra jämfört med dom...
Gött mos
Les voleurs:
men jag har ju ingen aning om vad juryn eller vad det är bedömmer, om dom lägger mest värde på kreativitet eller teknik osv.
Kanske båda. Tror och hoppas att du kommer in i alla fall.
antrax:
Kanske båda. Tror och hoppas att du kommer in i alla fall.
Les voleurs:
tack...
ni är bra.
Les voleurs:
det kändes bara fel, kändes så uppgjort, vet inte riktigt hur jag ska förklara det...
ok, klart att det är uppgjort på så vis att de sitter där och får betalt för att hjälpa dig.. men sedan är det ju verkligen hjälp som kan ges också
Les voleurs:
jo det skulle ju vara bra, men samtidigt vill jag inte verka som att jag behöver extrahjälp och inte kan hålla igång i tempot som alla andra i min ålder kan.
kan du det då, just nu? är det något fel att må dåligt? tror du att du är den enda? nää. jag tror du skulle tjäna väldigt mycket på att prata om det istället för att hålla en fasad och må dåligt.
Lounge fact:
kan du det då, just nu? är det något fel att må dåligt? tror du att du är den enda? nää. jag tror du skulle tjäna väldigt mycket på att prata om det istället för att hålla en fasad och må dåligt.
jo, du har rätt. jag har faktiskt löst det lite med min so-lärare nu.
Les voleurs:
jo, du har rätt. jag har faktiskt löst det lite med min so-lärare nu.
va bra
Tråden raderad från Forum PLUS/Motgångar och Problem