Aviseringar
Rensa alla

Vill du bjuda personen över dig på fika????

Ämnesstartare

Tror inte

SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Tror inte

Och jag som varit så schysst mot dig. Nu jävlar!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Visst, det skulle säkert bli intressant.

Ögon i en plåthink:

Du kan ju tycka vad du vill om ordet "hen", men det förändrar ju inte det faktum att du struntar i att det spelar roll för Ensamvargen och att Ensamvargen upplever det respektlöst att du struntar i det och benämner hen på oönskade sätt.

Återigen, om någon krävde att bli niad eller kallad för "hans kungliga höghet", hade du gått med på det då?

Ögon i en plåthink:

Oavsett vad du tycker är "normalt språkbruk" måtte du väl ändå inte tycka att det är trevligt att strunta i att respektera det här när det ändå spelar roll för Ensamvargen till den graden att hen påpekar detta för dig upprepade gånger?

Trevligt och trevligt, otrevligt är det då inte. Om man på fullaste allvar känner sig kränkt för att omvärlden inte går med på att använda påhittade ord så borde man nog ta och kamma sig.

Ögon i en plåthink:

Då tycker vi väldigt olika gällande vad som utgör "trevligt beteende" och har ingen god gemensam grund för den här diskussionen alls så...

Där håller jag med dig. Dessutom har jag hört att man kan bli varnad om man börjar tjafsa OT i forumlekar.

- Razorblade -:

Tjena Maja-Britta! Hur är läget med dig bruden?

Ja du Greta-Stina, det har varit bättre. Jag sitter här på kvällen och försöker slappna av med lite forumlekar men blir hela tiden störd av dessa busar som vill diskutera pronomen med mig. Ser jag ut som en språkforskare eller vad är det frågan om?

SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Och jag som varit så schysst mot dig. Nu jävlar!

Okej då kan bjuda dig [wink]

Eller bio istället ^^

Ont: Dvärgkastarna bjuder jag definitivt [bigsmile]

SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Ser jag ut som en språkforskare eller vad är det frågan om?

Du kan bli!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska hälla salt i kaffet [badgrin]

SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Ja du Greta-Stina, det har varit bättre. Jag sitter här på kvällen och försöker slappna av med lite forumlekar men blir hela tiden störd av dessa busar som vill diskutera pronomen med mig. Ser jag ut som en språkforskare eller vad är det frågan om?

Äh, det är bara att ignorera. Inget att slösa tid på. Ta det lugnt och slappna av i någon annan tråd. [cheers]

SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Okej då kan bjuda dig
Eller bio istället ^^

Du är förlåten. [smile]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Javisst.

passaro:

Du kan bli!

I helvete heller, nu när jag ser vilken nivå debatterna ligger på i de humanistiska vetenskaperna så känns det säkrast att hålla sig till något vettigare.

SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

I helvete heller, nu när jag ser vilken nivå debatterna ligger på i de humanistiska vetenskaperna så känns det säkrast att hålla sig till något vettigare.

Här möjligtvis, ja! I ett seminarium i historian så hade jag en diskussion med en 70-åring om marxism och en sådan syn på andra världskriget, en av det mest intressanta jag varit med om. Frän gubbe.[cool]

SvaraCitera

dvärgkastarn:

Återigen, om någon krävde att bli niad eller kallad för "hans kungliga höghet", hade du gått med på det då?

Jaha, du ser det typ som att du tappar stolthet/krälar i stoftet om du säger "hen"? Då kan jag ju fatta din motvilja mer, men tycker att det är lite lame - det är inte så att Ensamvargen ber dig att slicka hens skor, utan främst att få slippa bli refererad till med manliga pronomen. Men aa, tycker du att "hans kungliga höghet" och "hen" är likartat på det planet så må du väl tycka så, det ids jag inte försöka ändra på. [zzz]

dvärgkastarn:

Där håller jag med dig. Dessutom har jag hört att man kan bli varnad om man börjar tjafsa OT i forumlekar.

Vsg anmäl mig i så fall, jag kan ju inte varna mig själv, det vore ju lite sjukt. [crazy]

Och hoppa mig.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja.

Ögon i en plåthink:

Jaha, du ser det typ som att du tappar stolthet/krälar i stoftet om du säger "hen"?

Inte riktigt, men det är ett ställningstagande i debatten. Trodde det framgick.

SvaraCitera
mynona

Jag tror att vi båda skulle tycka ungefär samma sak om hur god idé det vore 😉

SvaraCitera

jag bjuder alla på fika

SvaraCitera
Ämnesstartare

SvaraCitera