Aviseringar
Rensa alla

Vill gå upp i vikt.

Jag har samma problem som dig, fast jag är kille. De jag har börjat med är att äta proteinpulver. De jag har märkt som ger bäst effekt är när man tar de direkt efter du har ätit mat. Då töjer de ut magsäcken extra mycket och då orkar du äta mera. För mig har det funkat bra har gått upp ungefär 8 kilo :D.

PS: I början då du tar proteinpulvret efter maten kan man må välldigt illa bara så du vet ;P Men de e ett gott tecken på att magsäcken blir mycket uttöjd.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har också svårt att gå upp i vikt, pröva kreatin och gainers osv men utan något resultat, snarare tvärtom. Så jag började träna lite lätt, försökte äta några tuggor mer fastän jag var mätt och inom 6 månader hade jag ökat några kilon. Försök träna, dock inte mer än 2-3 gånger i veckan om du vill öka i vikt. Träningen gör att din kropp behöver mer näring och du kommer orka äta mer också. Skippa jogging och träningscykeln kör på hantlar osv. Om du inte har möjligthet till gym så är armhävningar riktigt effektivt men då bör du köra cirka 40 armhävningar 4 gånger i veckan. Lycka till!

SvaraCitera

Hört att man måste göra samma sak för att gå upp i vikt som ner.
Ät bra och regelbundet.

SvaraCitera
billet

oj jag blir så less på alla dessa skit svar som: varför vill du upp i vikt, tyck om dig själv som du är, å protein drycker?!?!?!?!?

Jag kommer nu ger dig nu ett par råd välj själv om du vill följa dom,

1:Ät mycket mat, alltså ät mer, ännu mer även fast du är mätt.
Visst det tar ett tag innan du får i dig mer utan att bli mätt men du ville upp i vikt eller hur?

2:Börja träna på gym. Varför? Jo som vissa andra redan sagt, du kommer börja bygga muskler och du kommer att behöva mer näring, vilket i sin tur leder till mer mat i magen. Muskler väger mer än fett!!
+bättre fysik = bättre hälsa (visst det finns extremer här också)

3:ät inte en massa småkakor å skit mellan måltider. detta gör bara att du blir mer mätt och du kommer inte orka få i dig lika mycket mat som du annars skulle. Nånting du kan äta mellan måltiderna är fika t ex en macka och mjölkglas.

4:proteinshakes är till för att jo just de ge dig mer protein och det hjälper också till att bränna fett.
Proteinshakes tar du alltså om du tränar och vill få mer muskelmassa, då mer protein= möjlighet till mer muskelmassa.
Gainer här är det samma sak som förut man tar det om man tränar. En gainer tar man efter träning för snabba kolhydrater för att kroppen ska återhämta sig från den muskelnedbrytande fas den är inne i.

säkert glömt nått men här står en del saker.

PS: att gå upp eller ner i vikt handlar MYCKET OM VILJA, har du ingen vilja kommer du att fuska och då kommer du ingen vart.
om du t ex börjar träna, börja träna med en kompis för att hålla modet uppe.

och efter träning så äter vi igen sedan sover vi [y]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera