Aviseringar
Rensa alla

vill göra en snorgod kaka


Ämnesstartare

Lounge fact:

Dricker aldrig drinkz.. har massa vodka som står och ruttnar

Får väl använda det som sårtvätt. [smile]

Lounge fact:

Haha [sad] du får väll komma förbid lr baka en EGEN din lata boll

Bakade en sådan där apelsinchokladkladdkaka igår. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Får väl använda det som sårtvätt. [smile]

[crazy][crazy][crazy]

Myksa:

Bakade en sådan där apelsinchokladkladdkaka igår. [wink]

klaga inte då [mad] finns det kvar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

klaga inte då [mad] finns det kvar?

Bakade hos en kompis och hon fick vårdnaden om den. [smile]
Fast åt lite chips istället. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Bakade hos en kompis och hon fick vårdnaden om den. [smile]
Fast åt lite chips istället. [crazy]

Aaa okaj, nu vill jag ha chips med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Min ringa erfarenhet säger att något som innehåller alkohol kan aldrig ersättas med någon som inte innehåller alkohol.

Brukar inte använda recept som innehåller alkohol ofta alls, men är det apelsinsmaken man är ute efter så borde det ju funka. Sen behöver man sannolikt andra mängder och det smakar knappast exakt likadant, men ja. När jag inkluderar alkohol i mat så brukar det dock vara vin, och det funkar ju inte fantastiskt att ersätta om man vill ha samma smak. Men vill man ha ett billigare alternativ till apelsinlikör så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Aaa okaj, nu vill jag ha chips med

Haha, sorry. [sad]

mediakatt:

Brukar inte använda recept som innehåller alkohol ofta alls

Tycker det känns så mycket proffsigare och roligare med alkohol i maten. [smile]

mediakatt:

men är det apelsinsmaken man är ute efter så borde det ju funka. Sen behöver man sannolikt andra mängder och det smakar knappast exakt likadant

Är rivet apesinskal i den där kakan också men vet inte hur mycket det gör för smaken. Är däremot väldigt trevligt med små bitar i kakan.


   
SvaraCitera
Woho
 Woho

äckligt med kladdkaka utan grädde ju [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Tycker det känns så mycket proffsigare och roligare med alkohol i maten.

Gillar rödvin i olika grytor och såser. Har dessutom tänkt göra paella och risotto med vitt vin i evigheter, men har det aldrig hemma när jag kommer att tänka på det. Har också planer på att pröva muffinfrosting smaksatt med limoncello. Har funderat på att slänga i en skvätt av det i risotto också. Planerar för övrigt olika spritsorter i chokladrelaterade grejer. Eh, ja. Jag gillar att fundera runt recept, och jag gillar konceptet alkohol i kombination med mat.

Myksa:

Är rivet apesinskal i den där kakan också men vet inte hur mycket det gör för smaken. Är däremot väldigt trevligt med små bitar i kakan.

Det är det. Skal av citrusfrukter påverkar ju definitivt smaken av saker när det är färskt, men när det är uppvärmt smakar det förmodligen mindre. För övrigt finns det en bunt intressanta kladdklakerecept: http://www.aftonbladet.se/matvin/article3480710.ab Vill minnas att det med marianne och marshmallow blev vinnare. Ska försöka fixa en icke-animalisk variant av det någon gång när jag känner mig aktiv och folk jag känner slutar vara bortresta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Planerar för övrigt olika spritsorter i chokladrelaterade grejer.

Allt lär ju funka nästan. Allt med bär och fukt är självklart men kan inte tänka mig något som vore katastrof.
Öl kanske är lite knas men kan ju dricka porter till chokladkakan. [smile]

mediakatt:

kladdklakerecept

Å herregu' vilka monsterkakor. [crazy] Men väldigt spännande grejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

har du provat?

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

snorgod

vill ej äta kaka hos dej[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gjorde en snorgod kaka idag, lr chokladfugdetårta gör den!!! jättejättejättegod var den typ det mest lyckade jag gjort

DSCN5020.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

gjorde en snorgod kaka idag, lr chokladfugdetårta gör den!!! jättejättejättegod var den typ det mest lyckade jag gjort

Ser god ut, hur gör man?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Ser god ut, hur gör man?

Ja förutom att kakaon ser lite udda ut X) försökte göra den fin men ska nog sila nästa gång.

Här är receptet:
http://www.tasteline.com/Recept/Chokladfudgetarta

Kör på ca. 25-27 min istället för angivna 20 min i ugnen. Den var jättegod idag kakan men många rekommenderar att ha den i kylen över natten (som du skrivit om) så förväntar mig den ännu godare imorgon.


   
SvaraCitera