Sen Al-Qaida har de ju fått en uttalad ledare.
tradet:
Det är ju dock skillnad att ha kunskapen och att ha den för att man ska använda den.
Kan du utveckla lite? Känns som om det inte är någon speciellt stor skillnad, som om att ha kunskap om hur man lagar till kronärtskockor men inte gör det? Skulle säga att all kunskap har som syfte att brukas på ett eller annat vis.
tradet:
Om du nu tycker att våld är så fel, åk ner till irak, afghanistan, somalia och säg sedan om du fortfarande du tycker det är fel att ha sk våldsmonopol för myndigheter...
Det är väl inte att jag tycker att det är att det finns ett våldsmonopol som är fel, det är väl att det brukas våld över huvud taget. Och, ja, jag vill åka ner till irak för att se hur det är, antar att du varit där och har första hands information i och med att du uttalar dig så.
tradet:
Du menar att det är fel att använda våld, Pacefistpatrask har jag stött på fler än en gång.
Det är väl inte fel att bruka våld. Men att bruka våld mot andra levande varelser.
tradet:
Det är mycket som är fel här i världen.
Ja, varför lägga till en sak istället för att jobba för att ta bort saker?
Ensamvargen:
Att skjuta någon är att mörda någon.
Suck, jävla tard.
Heyman:
Vill så gärna he en Desert Eagle, inte för att skjuta med utan att bara att ha som en tfofe eller nåt. Jag hedrar alla militärer för att offra deras tid av livet för att få oss normala människor att vá trygga.
Så alla soldater CHEEAARS!
Ingen militärmakt använder Desert Eagle för den är skit
Ensamvargen:
Det är väl inte att jag tycker att det är att det finns ett våldsmonopol som är fel, det är väl att det brukas våld över huvud taget. Och, ja, jag vill åka ner till irak för att se hur det är, antar att du varit där och har första hands information i och med att du uttalar dig så.
Just Irak har jag inte vart i, och känner ingen som vart. Däremot har jag ett par riktigt goda vänner som bland annat bevittnat hur det ser ut efter folkmord. Och du behöver absolkut inte åka utanför landet för att se hur mycket som är fel.
Ensamvargen:
Ja, varför lägga till en sak istället för att jobba för att ta bort saker?
You gotta spend money to make money.
Du kan inte prata med vissa människor. Och då är det bäst att komma och visa att vi menar allvar, vi är beredda att ta dig av daga om du nu över förmodan gör något dumt.
Ensamvargen:
Det är väl inte fel att bruka våld. Men att bruka våld mot andra levande varelser.
Vad ska du då bruka våld mot? och vad räknar du osm levande varelser?
Ensamvargen:
Kan du utveckla lite? Känns som om det inte är någon speciellt stor skillnad, som om att ha kunskap om hur man lagar till kronärtskockor men inte gör det? Skulle säga att all kunskap har som syfte att brukas på ett eller annat vis.
Kunskap har syftet att brukas ja, men bara för att jag vet precis hur och vart jag ska slå för att döda dig, betyder inte att jag har som syfte att använda det. För i mina ögon är det vidrigt att döda människor på det sättet, och därför något jag aldrig tänker använda.
tradet:
Just Irak har jag inte vart i, och känner ingen som vart. Däremot har jag ett par riktigt goda vänner som bland annat bevittnat hur det ser ut efter folkmord. Och du behöver absolkut inte åka utanför landet för att se hur mycket som är fel.
Nej, jag vet väl det. Det är mycket som är fel.
tradet:
You gotta spend money to make money.
Du kan inte prata med vissa människor. Och då är det bäst att komma och visa att vi menar allvar, vi är beredda att ta dig av daga om du nu över förmodan gör något dumt.
Tror att det helt och hållet beror på hur du går in för att samtala med dessa människor. "Med en kpist är det svårt att diskutera"
tradet:
Vad ska du då bruka våld mot? och vad räknar du osm levande varelser?
Räknar varelser som kan känna (dvs har nervsystem).
Och du kan bruka våld om din dator inte vill, eller om du ska riva en vägg i ditt vardagsrum osv.
Ensamvargen:
Tror att det helt och hållet beror på hur du går in för att samtala med dessa människor. "Med en kpist är det svårt att diskutera"
har du någonsin försökt diskutera med en aggressiv person?
Dvs inte någon som är lite upprörd, utan blint tokig och rosenrasande.
Eller någon som inte förstår att pennan är mäktigare än svärdet.
Jag är ingen förespråkare av våld, och jag anser att alla förlorar på att använda det. Men ibland så måste man.
Ensamvargen:
SOLDATER ÄR MÖRDARE!
Trodde att du var en vettig människa.
köttfärssås:
De lyssnar på högre befäl.
Gud eller?
Chryseus:
Gud eller
hah.
men aaaw
Ledare i talibanstyret (1996-2001, Afghanistan) [redigera]
Mohammed Omar, landets statsöverhuvud och diktator 1996-2001
Mohammed Rabbani, premiärminister till sin död i april 2001
Maulvi Jalil-Ullah Maulvizada, justitieminister
Obaidullah Akhund, försvarsminister
Abdul Wakil Muttawakil, utrikesminister
Qudratullah Jamal, informations- och kulturminister
sen Al-Qaida, Puss.
köttfärssås:
hah
Du verkar inte ha en aning om hur det heliga rebellkriget i Afghanistan fungerar. Al-Qaida har inte ens med 1% av det att göra.
Ensamvargen:
Om någon skjuter miot mig och jag besvarar bara eld och dödar den så är det mord eller hur?
Nej det kallas självförsvar, om någon drar en kniv och hotar dig och du slår denne på käften så är det också självförsvar och inte misshandel.
tradet:
Talibanerna är illegala kombattanter. En soldat (kombattant) är en person som antingen har uniform, eller har armbindel/vapen synliga och lyssnar på ett högre befäl.
Talibanerna gör inget av detta.
bra sagt
Ensamvargen:
Om någon skjuter miot mig och jag besvarar bara eld och dödar den så är det mord eller hur?
Nej det kallas självförsvar, om någon drar en kniv och hotar dig och du slår denne på käften så är det också självförsvar och inte misshandel.
tradet:
Talibanerna är illegala kombattanter. En soldat (kombattant) är en person som antingen har uniform, eller har armbindel/vapen synliga och lyssnar på ett högre befäl.
Talibanerna gör inget av detta.
bra sagt
Henky:
Jag pratar inte om våra fucked up lagar som ger fildelare ungefär lika hårda straff som våldtäktsmän.
Ensamvargen:
Jag pratar inte om våra fucked up lagar som ger fildelare ungefär lika hårda straff som våldtäktsmän.
Fildelning kan ge max 6mån fängelse.
Våldtäkt ger minst 2år.
Så det är en jävla skillnad...