kraamisz:
Varför inte på nära håll? eller vadå+?
Betydligt lättare att hota någon på nära håll än på långt. Och om du då är blind så har du svårt att försvara dig!
S3ON:
Betydligt lättare att hota någon på nära håll än på långt. Och om du då är blind så har du svårt att försvara dig!
Ja, men nu menar jag om det är en "normal" person 🙂
Vill helst inte veta hur personen ser ut, men vill veta kön och ålder
kraamisz:
Ja, men nu menar jag om det är en "normal" person 🙂
Naa.. Det hade ändå vart tråkigt att inte kunna se den man talar med.
S3ON:
Naa.. Det hade ändå vart tråkigt att inte kunna se den man talar med.
Man behöver ju inte prata.
kraamisz:
Man behöver ju inte prata.
Inte?
S3ON:
Inte?
Nej. Man kan ju kramas! Prat är överskattat.
Renesmee:
Där har du nog fel.. Skulle bli väldigt många trafikolyckor osv.
Hade dock inte funnits några fordon då? Smart thinking there sir.
Penstrokes:
om man snackar med nån länge/ofta så brukar man bli fett nyfiken efter ett tag.
kraamisz:
Ja, eller så är det precis tvärtom. Då vill man inte att bilden man har skapat i sitt inre ska bli förstörd.
Det beror på.. Visst kan det vara kul att se hur de man chattar med ser ut på riktigt, men det kan ju också ha motsatt effekt.
Har väl hänt alla någon gång att man har chattat med någon som fångat ens intresse totalt men sedan efter att ha visat sitt ansikte blir en helt annan människa.
kraamisz:
Ja, eller så är det precis tvärtom. Då vill man inte att bilden man har skapat i sitt inre ska bli förstörd.
Har inte tillräckligt bra fantasi för att hitta på hur folk ser ut.
Hjärtlös:
Har väl hänt alla någon gång att man har chattat med någon som fångat ens intresse totalt men sedan efter att ha visat sitt ansikte blir en helt annan människa.
Det jag menar Egentligen borde det ju inte spela någon roll hur personen ser ut då (om man gillar personligheten) men det gör det liksom ändå,..på något sätt.
Penstrokes:
Har inte tillräckligt bra fantasi för att hitta på hur folk ser ut.
Såhär är det för mig: Jag "lär känna" personen, men det har inget med utseende att göra. På sätt och vis känns det som att jag vet hur personen ser ut, men det är på ett annat plan. Inte det man ser med ögonen. Svårt att förklara
kraamisz:
Det jag menar Egentligen borde det ju inte spela någon roll hur personen ser ut då (om man gillar personligheten) men det gör det liksom ändå,..på något sätt.
ja, man gör ju som du skrev tidigare, skapar en bild av hur personen ser ut. Då blir det ju en chock när personen inte ser ut så som man har föreställt sig
kraamisz:
Såhär är det för mig: Jag "lär känna" personen, men det har inget med utseende att göra. På sätt och vis känns det som att jag vet hur personen ser ut, men det är på ett annat plan. Inte det man ser med ögonen. Svårt att förklara
Så är det för mig också!
Hjärtlös:
ja, man gör ju som du skrev tidigare, skapar en bild av hur personen ser ut. Då blir det ju en chock när personen inte ser ut så som man har föreställt sig
Fast jag tycker ändå att det är bättre (att inte veta hur personen ser ut) än att få en bild direkt. Jag vill ju inte träffa någon från internet irl, men vill man det kanske det är bra att se en bild.
Skulle inte säga viktigt, det är ju inte som att jag skulle sluta chatta med personen ifråga om den inte ville skicka en bild.
Men intressant, onekligen.