haha min bror kör på vitamin b5, hur bra som helst 🙂 inte en enda biverkning, och vadå gå på kontroller? det går inte att överdosera b5 eftersom det inte är farligt på något sätt. eller man kanske inte ska smälla i sig en hel burk på en gång, inte bra för lilla magen.. men det är absolut inge farligt alls om man tar det 3 gngr om dagen som man ska, inte ens om man kör med det livet ut.
1800.
Nej vitaminb5 hjälper inte alls, kostar bara en jävla massa pengar, har kört det ett tag nu 2-3 månader det hjälper inte, sen har dem dessutom en jävla massa propagandasidor, såsom akne.nu, samt att dem har flera olika hemsidor^^ jag har blivit lurad.
Dhagor:
Om man har ärr förvärras de av solljus. De riskerar att bli permanenta då.
av Vitamin b5 eller Roaccutan?
Issen:
Yes men du måste äta en sjuklig mängd... alltså kosttillskott 3 ggr om dagen, typ en tesked pulver eller en jäkla massa kapslar... många blir lösa i magen och grejer av de och de tar ofta flera månader innan de verkligen märkt... och de kostar typ, 300 i månaden så =)
Det kostar under hundra kronor på apoteket och man tar en liten tablett om dagen, behövs inga kopiösa mängder eftersom kroppen inte kan ta upp överskottet av b-vitamin blir det inte bättre om man tar fler
Hej, är en kille på 14 år. Har precis beställt en burk Pantothenic Acid ( http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/pantothenic-acid-1000-mg-90-st ). Har läst att jag inte borde ta dessa på grund av att det påverkar hormonbalansen. Är det något jag borde bry mig om?
Vet inget om hormonbalansen : / Men skulle inte rekommendera att ta i så jättehöga doser som det rekommenderas, tror inte att det är bra.
Jag använde det för några år sen, funkade jättebra, alla finnar försvann & hyn blev inte fet längre men fick jättemycket problem med magen & sen blev aknen jättemycket värre efter jag hade slutat. Slutade med att jag fick gå till läkaren & få antibiotika för att bli av med det. Hemskt...
Så var försiktig om du ska använda det : ) och lägg av direkt om du får några problem med magen.
Okej, så ungefär 2 tabletter om dagen?
Börja med det 🙂 Jag åt något pulver från en sida som hette ClearlyGone, var helt sjuka doser, vet inte hur mycket de innehöll. Men tror grejen är att man ska äta det regelbundet och minst två gånger per dag för att behålla effekten.
Men om du har mycket problem är det nog bättre att gå till vårdcentralen. Duac är en grymt bra gel man kan få på recept där. Sen funkar basiron också jättebra om man använder rengöringen morgon & kväll samt gelen på finnarna ^^ Good luck 🙂
Okej, tack för svar! Apotekets krämer har dock inte fungerat på mig