qazedctgb:
för att den inte har något att göra med bank och sparande
Jag la den fel! Borde såklart ha legat i politik och samhälle istället. Kan du flytta den dit måntro?
Tråden flyttad från Forum X/Klotter
Tickstart:
men vadå menar du arbetslösa eller?
nej nej! Alltså mest låginkomsttagare,och jag borde inte ha skrivit att dem INTE producerar, utan att de producerar mindre. Ledsen
Melker C00l:
Fattar dem inte att underklassen är som de är för att de helt enkelt inte producerar någonting bra för samhället.
Lolva? Sen när är "underklassen" synonym för WT?
PS:
Melker C00l:
nej nej! Alltså mest låginkomsttagare,och jag borde inte ha skrivit att dem INTE producerar, utan att de producerar mindre
ah men isåfall är svaret enkelt; de producerar allt
sorry to break it to you
Det beror på hur man definerar uttrycket. Vissa använder det för att beskriva folk med låg inkomst/utbildning. Den definitionen håller jag definitivt inte med om. Man är inte white trash för att man jobbar.
White trash är dem som beter sig som skräp, dvs knarkar, skaffar barn som de inte tar hand om, allmän dekadens och smått ociviliserade. Många hollywoodkändisar är praktexempel på white trash trotts extrema inkomster.
Sen blir det intressant att se när uttrycket black trash blir lika accepterat.
Melker C00l:
Motexempel kommer alltid att finnas eftersom samhällsvetenskaperna inte är deterministiska. Men i stort sätt ja.
Du kan ju passa på att förankra dig i verkligheten nästa gång du har vägarna förbi. Underklassen representeras av alla möjliga människor: vänsteranhängare, högeranhängare, nazister, psykopater, genier, idioter, neurotyper, fågelskådare m.m. - white trash-sektionen står förmodligen i minoritet bland dessa.
Vad är ditt syfte med att se ner på folk? Att undertrycka dina (eventuella) neuroser? Att trolla? Att det är något som stärker känslan av samhörighet i din klass och därmed underlättar dina livsvillkor?
troll
acadi:
knarkar
oi fuck you man
acadi:
men som sagt kommer white trash (enligt kobra) från trash som inte var svart, ie vanligt trash. Termen black trash hade bara kunnat existera i en värld där svarta människor inte är segregerade, ie i ett parallellt universum kanske
acadi:
Det är inte accepterat för att det redan finns ord för det, te x Swangsta.
För de som är intresserade av klippet han talar om men vill gärna bilda sig en egen uppfattning så kan man se den här, i avsnitt 9
Enligt min uppfattning har jag inget problem med uttrycket. Men vad som är det närmast äckligt är hur samma personer som inte skulle se ett problem i det tillmälet skulle skrika sig hesa över att man säger neger eller blatte. Är de senare rasistiska uttryck så borde det första också vara det.
Jag sammankopplar mest White Trash med de vita som anammat en allmänt dekadent livsstil där inkonsekvensen inför sina handlingar och slapphet är centralt. Man släpper gärna efter för sina lustar och har roligt genom att gå på storfester där man super och kanske släpar med sig någon hem efteråt. En vanlig trash-familj brukar ha fyra eller fler ungar, en arbetslös moder som röker om dagarna och en gräsmatta som är oklippt för att klipparen rostat sönder tack vare mannens tekniska oduglighet. Hygienen är inte på topp och man anammar gärna olika sub-kulturella stilar som punk, goth eller emo.
Ganthuc:
Men vad som är det närmast äckligt är hur samma personer som inte skulle se ett problem i det tillmälet skulle skrika sig hesa över att man säger neger eller blatte. Är de senare rasistiska uttryck så borde det första också vara det.
Neger = Ett uttryck om en viss folkgrupp.
White Trash = Ett uttryck om en specefik grupp människor inom en viss folkgrupp.
White Trash-folk är det för att de gjort de valen, svarta kan inte välja.
PS, Blatte har väl ingen problem med?
Tickstart:
Detta till trots tycker jag att har man någonsin haft på sej ett par mjukisbyxor så är man white trash
Geigerzähler:
oh no you didn't!
har mjukisbyxor varje da