Aviseringar
Rensa alla

Wööö jag har gjort en låt - vad tycker ni ??


Ämnesstartare

om du ska ha trummor, använd baksidan på gitarren å trumma, som tom waits skulle gjort, ändra basljuden lite i nåt program ba, det låter nästan alltid bättre om det är akustiskt, snarare än digitalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är ju inte proffs på ljudmixning som mörknäs/leijonsparf, men ja vet vad jag gillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det digitala ekot så att säga öåter så falskt, tycker akustiska instrument ska mixas in lite i varandra, det är musiken som ska vara fin inte nödvändigtvis ljudet på inspelningen, jag menar, hur många respekterar inte robert johnson? jätteknastriga plattor!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lyssna på denna som inspiration, tyckte din låt var lik denna, så du kanske är ute efter detta sound? 

 

 

 

din låt iofs mycket mörkare och en annorlunda melodi men nåt fick mig o tänka på denna ändå

 

 

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

det digitala ekot så att säga öåter så falskt, tycker akustiska instrument ska mixas in lite i varandra, det är musiken som ska vara fin inte nödvändigtvis ljudet på inspelningen, jag menar, hur många respekterar inte robert johnson? jätteknastriga plattor!

vad har du för mailadress? ska skicka dig en slaskmix av en låt som jag tror/vet att du kommer gilla. på tal om organiskt sound. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pmar digg nu. ge mig dit nummer föresten. saknar dig som fan <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den lät väldigt fin! "take all the drugs"-delen var bäst i låten. puss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:
för algoritmiska så gillar jag lexicon pcm native, det är väl lätt ett
av de bästa jag hört. waves rverb är rätt okej överlag, och riktigt bra
på vissa saker, typ mixbussreverb. tycker jag, kanske bara är vana
och/eller inbillning.

internet: sopa trummorna helt

Maxwinner:
det digitala ekot så att säga öåter så falskt, tycker akustiska
instrument ska mixas in lite i varandra, det är musiken som ska vara fin
inte nödvändigtvis ljudet på inspelningen

Tack för feedback! Såhär låter det nu:
https://soundcloud.com/musikbirger/withdrawal-mix-2

Vet fortfarande inte riktigt vad jag håller på med dock - har aldrig mixat akustisk musik förut (eller ens icke-syntbaserad).

Chi Huang Ti: den lät väldigt fin! "take all the drugs"-delen var bäst i låten. puss.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar början och lugnet men tkr det med att ta droger låter fel och otäckt


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

Åh, jag gillar det här jättejättemycket. Du är väldigt duktig. Versionen med trummorna gillade jag dock bättre, jag tyckte det passade fint med dom. 
Blir glad när jag får höra bra låtar. Är glad nu! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ser att den är creative commons-licensierad, gäller det även råmaterialet? i så fall får du gärna slänga iväg den till mig på leijonsparf@gmail.com så kan jag försöka mig på en mix. har inget att göra i eftermiddag, och borde lära mig pro tools, är hos en kompis som använder det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie: gillar början och lugnet men tkr det med att ta droger låter fel och otäckt

Aa det kan vara otäckt.

24/7: Blir glad när jag får höra bra låtar. Är glad nu!

Åh, vad bra! Hjärta

Leijonsparf: ser att den är creative commons-licensierad, gäller det även råmaterialet? i så fall får du gärna slänga iväg den till mig på leijonsparf@gmail.com så kan jag försöka mig på en mix. har inget att göra i eftermiddag, och borde lära mig pro tools, är hos en kompis som använder det.

Fett najs, jag mejlar!


   
SvaraCitera