Aviseringar
Rensa alla

Zigge


Issen
Ämnesstartare

Jag skulle gärna här vilja veta hur och varför Zigge helt plötsligt ska bli/är permalåst?

Skälet är enkelt... dels för att han inte hade några aktuella varningar vad jag minns (i alla fall inte för en permalåsning) och så var det alldeles för mycket "men ingen kommer sakna honom ändå" nivå på anledningarna till låsningen och det är inte okej att dömma folk på det sättet faktiskt. Det måste hållas så sakligt som möjligt och efter våra regler och då kan vi inte låsa någon bara för att vi inte tycker om dom.

Så i alla fall, jag kan ha helt fel men jag vill gärna veta så vi inte gör en orättvis bedömning.

Om inga kommentarer skrivs här kommer jag låsa upp honom igen.


   
Citera

Har du sett den här tråden?

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=293450

Han hade hotat en annan användare.


   
SvaraCitera

Issen:

.

Antar att han whinade till dig? [smile]

whatever nellan sa [y]


   
SvaraCitera

Jag har ingen aning om varför han låstes, mer än det nellnellnell precis visade. Men helt ärligt, han är enligt min mening sjukt obehaglig. Jag känner människor som låtsas vara trevlig mot honom för att han annars letar fram deras adresser och hotar med att förfölja/gud vet vad.

Jag må ej vara objektiv, men jag tycker inte att han borde låsas upp, han har vad jag vet inte skapat annat än obehag.


   
SvaraCitera
Hampie

Zigge är rätt charmig då och då – men han är en provokativ skitstövel. Han tycker det är kul att reta och skrämma folk, och för de som inte är vana med hans manér är det nog rätt obehagligt.

Kan ju även påpeka, att det inte kommer ge något att prata med honom. Han kommer inte ändra sig.

Jag har inget emot att ha honom här själv (ser igenom hans små ‹skämt›) och han är rätt trevlig mot mig personligen. Däremot, om man skall vara objektiv, så är det ett rätt dött lopp. Låt det vara som det är.


   
SvaraCitera

När jag satt i chatten vet jag att han hela tiden var på gränsen till att bryta mot reglerna genom att vara otrevlig och dryg och han skärper sig inte när man säger till honom, han har hotat användare och är ett allmänt rövhål på sidan. Ser inte vad han har här att göra.


   
SvaraCitera
Åtta

Issen:

Det måste hållas så sakligt som möjligt och efter våra regler och då kan vi inte låsa någon bara för att vi inte tycker om dom.

Det har heller inte gjorts. I tråden Nellan länkade till så står anledningen till att han låstes. Han har hotat en annan användare, och det är tydligen inte första gången.


   
SvaraCitera
Hampie

Issen:

Det måste hållas så sakligt som möjligt och efter våra regler och då kan vi inte låsa någon bara för att vi inte tycker om dom.

Jo, faktiskt [crazy]

§16. Ungdomar.se förbehåller sig rätten att ändra och radera vilket meddelande, text, länk eller fil som helst av vilken anledning som helst, med eller utan föregående varning eller information.

§17. Ungdomar.se förbehåller sig rätten att upphäva din registrering av godtycklig anledning, med eller utan föregående varning eller information. Blir din användare avstängd (bannad) får en ny användare inte skapas. Det är inte heller tillåtet att ha mer än en användare på sajten, upptäcker vi att flera användare ägs av samma person raderas alla utom det mest aktiva .


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Hampie:

Jo, faktiskt

Rent regelmässigt ja, men det handlar om att folk ska ha förtroende för oss, och det är även en moralisk fråga.

Om vi hävdar oss till den regeln varenda gång kommer det inte hålla mer än 2 sekunder.

Jag tycker inte dedär PMet är tillräckligt för fem öre. Att någon skriver en tråd och länkar till ett PM som vi inte har en aning om dialogen bakom, ingen har pratat med Zigge.

Jag är inte heller ett fan över hans beteende men att låsa på domdär grunderna är rätt lågt. Lita blint på random användares tråd tycker jag inte är särskilt rimligt.

Tillägg:

Detta är väl framförallt till Åtta då han är den enda utom jag som ens kan kolla det. Men bevisligen så är det inte ens undersökt att användaren som ligger bakom tråden även har kontot skentrevlig.

Sen skulle nog inte någon som känt sig allvarligt hotad skapa en tråd... då vet den ju att personen som hotat ser det och det blir värre. Är det på riktigt PMar man nog direkt till admins eller gör en polisanmälan.

Så jag slår ner fethårt på detta. Finns ingen färsk rimlig anledning att banna honom permanent.


   
SvaraCitera

Issen:

Men bevisligen så är det inte ens undersökt att användaren som ligger bakom tråden även har kontot skentrevlig.

skentrevlig och makarooner är ett par [cute]
folk har träffat dem irl

Issen:

Sen skulle nog inte någon som känt sig allvarligt hotad skapa en tråd..

Minns inte om jag skrev det i tråden, men jag PM.ade makarooner för att se om hon verkligen var rädd och då sa hon nej

MEN

det rättfärdigar inte zIGGE's agerande och vad han sa.
att hand dessutom sen tidigare stalkar folk över nätet och ringer folk fast de inte vill tycker jag börjar bli lite för likt ganon.
med andra ord: jag tycker att han ska vara bannad permanent


   
SvaraCitera

Hampie:

Han tycker det är kul att reta och skrämma folk, och för de som inte är vana med hans manér är det nog rätt obehagligt.

Det är precis vad jag uppfattat av honom. Det har bara blivit någon överhajpad grej gällande det att han blev osams med underlig och efter det har det utvecklats ett allmänt zIGGE-hat i chatten.

Jag tycker faktiskt att zIGGE var relativt lugn med tanke på att folk hälsade i chatten genom starka förolämpningar riktade rakt mot honom.

Vad jag förstod av det som låg till grund för låsningen så hade ju allt börjat i chatten och enligt zIGGE så ska det varit en annan medlem i chatten som senare loggade in på makarooners konto på um för att snacka över pm. Om "hotet" gällde makarooner vet jag inte.

Jag är emot hans låsning, tycker att en varning kunde räcka.


   
SvaraCitera

galenolga:

Det har bara blivit någon överhajpad grej gällande det att han blev osams med underlig och efter det har det utvecklats ett allmänt zIGGE-hat i chatten.

Har tagit mycket oprovocerad skit från honom, flertal gånger. Han har alltid, vid varje tillfälla av dialog varit sjukt otrevlig, så ärligt talat är jag bara glad om han inte kommer tillbaka.

Vad vinner vi på att ha zigge här? Oro, otrevnad, obehag?


   
SvaraCitera

Låses zigge upp så lämnar jag modkåren.

qft


   
SvaraCitera

Issen:

.

Än så länge verkar det vara fler som inte vill låsa upp honom och jag tror att Danling skulle hålla med om han läser vad zIGGE gjort.


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

Crypto:

att hand dessutom sen tidigare stalkar folk över nätet och ringer folk fast de inte vill tycker jag börjar bli lite för likt ganon.

Vi kan fortfarande inte göra så mycket åt vad folk gör utanför UM... det är inte vårat område att bedöma.

Crypto:

Än så länge verkar det vara fler som inte vill låsa upp honom och jag tror att Danling skulle hålla med om han läser vad zIGGE gjort.

Handlar faktiskt inte om att rösta utan huruvida det här ens är gjort efter reglerna och jag kan inte se hur han ska gå från 1 poäng till att bli permanent utan något sjukt hemskt och dedär "hotet" verkar rätt lamt även om det inte är okej att göra sånt. Men normalt ska det isf medföra en varning på rätt höga poäng.

Dessutom har ju användaren sagt att denne inte tagit åt sig.

Budolicious:

Låses zigge upp så lämnar jag modkåren.

Ett argument som är sånt som 5 åringar använder och därför kan jag direkt säga att jag inte bryr mig alls om ett sådant utropande.

Det enda rimliga är en periodlåsning och varningspoäng och en rejäl tillsägelse vilket han inte fått, officiellt i alla fall.

Detta vill säga om ingen kan övertyga mig om motsatsen fortfarande för dedär "hotet" i PMet är allt annat än tillräckligt av rätt många anledningar. 1 vi har inte sett dialogen, 2 bevisligen så bryr sig inte användaren som skapade tråden som dessutom snarare är en tramstråd.

Och så har han heller inga varningspoäng sen tidigare då de blivit för gamla och då ska man heller inte dömas på sånt.

Men som sagt, visa mer så han kan förbli låst för annars tänker jag låsa upp honom under villkor.


   
SvaraCitera