Förra veckan var jag sjuk i vad jag antar var förkylning, jag hade lite feber samt snuva men inte så mycket hosta alls. Sedan blev jag frisk. Nu ikväll har jag börjat hosta mer än vanligt, och jag är orolig över att jag kan ha smittats av någonting eller burit omkring på det hela tiden. När jag kom tillbaka till skolan hade jag varit feberfri i 48h och blev bara friskare och friskare. Bör jag vara orolig?
Edit: Symtomen var rätt snabbt övergående från "förkylning" till frisk, endast ett par dagar. Jag har inte problem med andning alls.
spearmint:
Förra veckan var jag sjuk i vad jag antar var förkylning, jag hade lite feber samt snuva men inte så mycket hosta alls. Sedan blev jag frisk. Nu ikväll har jag börjat hosta mer än vanligt, och jag är orolig över att jag kan ha smittats av någonting eller burit omkring på det hela tiden. När jag kom tillbaka till skolan hade jag varit feberfri i 48h och blev bara friskare och friskare. Bör jag vara orolig?Edit: Symtomen var rätt snabbt övergående från "förkylning" till frisk, endast ett par dagar. Jag har inte problem med andning alls.
Svårt att säga... Jag kan ibland (2-5 ggr per år) få känningar i hals, eller som jag hade för en vecka sedan - envis och måttligt svår torrhosta hela dagen - båda dessa är symptom som får mig att tro att nu blir jag sjuk, men sen är borta efter att jag sovit. Kanske ska intressera dig ifall du kan antikroppstesta dig om du inte vill göra ett corona-test? Plus... Antagligen har du sovit när du läser detta så... Hur känns det när du läser detta?
Storchen84:
Svårt att säga... Jag kan ibland (2-5 ggr per år) få känningar i hals, eller som jag hade för en vecka sedan - envis och måttligt svår torrhosta hela dagen - båda dessa är symptom som får mig att tro att nu blir jag sjuk, men sen är borta efter att jag sovit. Kanske ska intressera dig ifall du kan antikroppstesta dig om du inte vill göra ett corona-test? Plus... Antagligen har du sovit när du läser detta så... Hur känns det när du läser detta?
Godmorgon. Igår la jag mig och sov tidigare än vanligt då jag bara var uttråkad. Nu på morgonen har jag inte hostat någonting alls och känner mig i övrigt pigg och frisk. Det kanske bara var något tillfälligt, i alla fall så övergick det snabbt 🙂
spearmint:
Förra veckan var jag sjuk i vad jag antar var förkylning, jag hade lite feber samt snuva men inte så mycket hosta alls. Sedan blev jag frisk. Nu ikväll har jag börjat hosta mer än vanligt, och jag är orolig över att jag kan ha smittats av någonting eller burit omkring på det hela tiden. När jag kom tillbaka till skolan hade jag varit feberfri i 48h och blev bara friskare och friskare. Bör jag vara orolig?Edit: Symtomen var rätt snabbt övergående från "förkylning" till frisk, endast ett par dagar. Jag har inte problem med andning alls.
Man blir rätt hypokondrisk i dessa tider. Man tror att minsta lilla vanliga förkylning är corona, vilket det är men inte sars-cov-2 (covid-19).
Jag har själv känt mig sjuk vid några tillfällen igår men det har snabbt gått över. Varit lite hostig under dagen men så gick det över under dagen. Förmodligen inget man behöver oroa sig för.
Svårt att säga om det är Sars-cov-2 eller bara en vanlig förkylning. PRecis som Storchen säger så kan du testa dig om du känner dig orolig. Förmodligen behöver du inte testa dig då det inte är något allvarligt.
Vad som är svårt med Sars-cov-2 är att man är lite småsjuk först, sen blir man ''friskare'' under 2-3 dagar, sedan så blir man sjukare igen, för vissa mycket sjukare.
OBS: läste ditt senaste meddelande, du har förmodligen bara haft nån vanlig förkylning.
Man blir rätt hypokondrisk i dessa tider. Man tror att minsta lilla vanliga förkylning är corona, vilket det är men inte sars-cov-2 (covid-19).
Jag har själv känt mig sjuk vid några tillfällen igår men det har snabbt gått över. Varit lite hostig under dagen men så gick det över under dagen. Förmodligen inget man behöver oroa sig för.Svårt att säga om det är Sars-cov-2 eller bara en vanlig förkylning. PRecis som Storchen säger så kan du testa dig om du känner dig orolig. Förmodligen behöver du inte testa dig då det inte är något allvarligt.
Vad som är svårt med Sars-cov-2 är att man är lite småsjuk först, sen blir man ''friskare'' under 2-3 dagar, sedan så blir man sjukare igen, för vissa mycket sjukare.OBS: läste ditt senaste meddelande, du har förmodligen bara haft nån vanlig förkylning.
Ja, verkligen blir man det. Satte lite vatten i halsen idag och trodde jag hade corona därefter.
Skämt åsido, jag mår ännu bättre idag förutom lite trötthet, som kan förklaras med dålig sömn.
Så var det med det =)
spearmint:
Ja, verkligen blir man det. Satte lite vatten i halsen idag och trodde jag hade corona därefter.
Skämt åsido, jag mår ännu bättre idag förutom lite trötthet, som kan förklaras med dålig sömn.
Så var det med det =)
Haha, ja precis, så var det med det. =) Oftast är det inget allvarligt men det är bra att vara uppmärksam på hur man mår. =)