Notifications
Clear all

Hjälp mig!

Topic starter

Hej snaälla! 
Jag behöver pengar , jag studerar men jag får inte csn och jag har massor av böcker som jag måste köpa inför nästa kurs. Jag ligger illa  till 🙁 om jag kan inte köpa böckerna så kommer jag inte kunna studera . Jag studerar till förskollärare det här är min andra år. 
Ifall någon kan swisha och hjälpa mig så är jag tacksam 🙂 
skriv pm om någon kan hjälpa mig 

Ämnesetiketter

Skaffa ett jobb vettja

ReplyQuote

Varför får du inte CSN?

Edit: Du kan kolla om böckerna finns hos något bibliotek nära dig, har du tur går de att låna

ReplyQuote
Topic starter

Ruttenfisk:
Varför får du inte CSN?

Edit: Du kan kolla om böckerna finns hos något bibliotek nära dig, har du tur går de att låna

För jag har missat några poäng . Det är lång kö på de 🙁 

ReplyQuote
Topic starter

PWr:
Skaffa ett jobb vettja

Jag har försökt tack 

ReplyQuote

Sunshie91:
Hej snaälla! 
Jag behöver pengar , jag studerar men jag får inte csn och jag har massor av böcker som jag måste köpa inför nästa kurs. Jag ligger illa  till 🙁 om jag kan inte köpa böckerna så kommer jag inte kunna studera . Jag studerar till förskollärare det här är min andra år. 
Ifall någon kan swisha och hjälpa mig så är jag tacksam 🙂 
skriv pm om någon kan hjälpa mig 

fråga om du kan låna pengar av dina föräldrar och sen betala tillbaka, eller i nödsituation ta ett lån från banken

ReplyQuote
evene

Hur mycket pengar behöver du? Försök att låna av nära vänner eller familj antar jag och se till att betala tillbaka pengarna så fort som möjligt

ReplyQuote

Jag är väldigt intresserad angående varför du ej får CSN bidrag, det blir ju indraget när man skolkar och sånt.

ReplyQuote

Maymay:
Jag är väldigt intresserad angående varför du ej får CSN bidrag, det blir ju indraget när man skolkar och sånt.

På universitet behöver man nödvändigtvis inte skolka för att få indraget CSN, det handlar i slutändan om ifall du klarar av dina kurser eller inte. Det spelar ingen roll ifall man kommer på föreläsningar och lektioner eller inte, om man kuggar för många tentor kan man få indraget CSN. Alltså kan det hända även om man gör sitt bästa och försöker så gott det bara går, till skillnad från hur det är på gymnasiet.

ReplyQuote

Du skulle väl också kunna försöka höra med äldrekursare om de har böckerna som du behöver och kan tänka sig ge bort/låna ut/sälja väldigt billigt.

ReplyQuote