Aviseringar
Rensa alla

hjälp


Ämnesstartare

På senaste har ja mått jättedåligt. Allt har blivit sämre o ja har börjat självskada igen. Har varit yr och mått illa väldigt ofta. För några dagar sen hände några saker som förstörde mig helt. Idag har jag varit med om den värsta känslan jag haft. Jag satt i sovrummet och tappade förståndet helt, jag visste inte vem jag var eller vad jag gjorde. Jag tittade även i spegeln och kände inte igen mig själv. (Inga droger tagna) Detta var jätteläskigt. Blev det så för att jag mår dåligt eller vad händer med mig:( Jag är en 15årig tjej. Just nu står jag i väntetid hos bup för att få adhdmedicin. Vet inte vad jag ska göra


   
Citera
Ämnesetiketter

Ring 1177 så kan de hjälpa dig mer.

Låter som Derealisiation/Depersonalisation som kan bero på många olika saker. Har du känt dig isolerad nu under pandemin? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:
Ring 1177 så kan de hjälpa dig mer.

Låter som Derealisiation/Depersonalisation som kan bero på många olika saker. Har du känt dig isolerad nu under pandemin? 

okej
nej, har inte känt mig isolerad


   
SvaraCitera
L Y S

mehmeh.1:
På senaste har ja mått jättedåligt. Allt har blivit sämre o ja har börjat självskada igen. Har varit yr och mått illa väldigt ofta. För några dagar sen hände några saker som förstörde mig helt. Idag har jag varit med om den värsta känslan jag haft. Jag satt i sovrummet och tappade förståndet helt, jag visste inte vem jag var eller vad jag gjorde. Jag tittade även i spegeln och kände inte igen mig själv. (Inga droger tagna) Detta var jätteläskigt. Blev det så för att jag mår dåligt eller vad händer med mig:( Jag är en 15årig tjej. Just nu står jag i väntetid hos bup för att få adhdmedicin. Vet inte vad jag ska göra

Hej, det är bäst att du tar kontakt med en läkare och förklarar det du skriver här.

Du kan ha fått dessa overklighetskänslor av mycket ångest, men det är svårt att säga med säkerhet.

Har du någon att prata med?


   
SvaraCitera
zz22zz

Hör av dig till BUP på nytt. Det är ofta långa köer för ADHD-utredningar och det här är något annat. Om de ändå inte kan ta emot dig snart kan du vända dig till skolans kurator, ungdomsmottagningen eller vårdcentralen i väntan på detta. 


   
SvaraCitera