Hej!
Jag är en kille som just fyllt 18 år som mår dåligt o har från och till problem med motivation till livet. Jag mår dåligt för jag går snart ut gymnasiet o inget jobb eller liknande väntar samt att jag har lätt att gå upp i vikt jag äter strikt men är ändå tung i kroppen osv.. jag har inte mycket vänner att hitta på grejer med endast 2-4 st o ibland mår jag dåligt utan anledning jag känner bara mindre o mindre lust till livet för varje år vad ska jag göra???
Jag gör det samma sak ibland, men det är typ bara 2-3 ggr per år.
Ifall du går lätt upp i vikt så kan du försöka vara mycket utomhus som kommer leda till att din kropp kommer få bra motion och kommer få vitaminer. Och ifall du kommer vara ute mycket så kommer du säkert ha möjligheter att få kontakt med andra personer, det är bara att du vågar gå fram och börja snacket, kanske det känns jobbigt men ifall du kommer vara säker på vad du gör så kommer det vara lite lättare för att få kontakten, och stå för det vad du säger.
Du är bara 18 så gå på fester för att där brukar det vara lite klokare människor än på sociala medier, just nu som jag förstod sp sitter du säkert hemma och slösar livet.
gå spela någon sport bror, gör allt som du gjorde inte innan, kanske du hittar ett hobby som du skulle inte ens märka och då kanske du får en inspiration vad du kan jobba med.
Liksom du kan även ta två bra tabletter som jag garanterar själv att dem kommer hjälpa,
det är D3+K2 som kommer göra så att din kropp kommer må bättre och att du kommer känna som nyfödd för att du kommer ha massor av energi. Och den andra är cink i tablett, det kommer hjälpa dig med tankarna, så att du kommer inte dep eller nått sånt och även få dig själv att tänka på bättre saker. Båda sakerna är vanliga och dem kommer inte förstöra din hälsa eller nånting, jag själv tar dem redan 1 år och mår mycket bättre än Vadå jag gjorde innan.
Jag är yngre än dig men tänker försöka ge dig råd ändå. Ett jobb kommer att komma så jag tycker inte du ska stressa över det för mycket (Du ska ju förstås leta men stressa inte). Din kropp tycker jag att du ska vara nöjd med! Så länge det inte förstör din hälsa så spelar det ingen roll alls. Vänner kan du ju leta efter. Har du några intressen?
Martin99:
Hej!
Jag är en kille som just fyllt 18 år som mår dåligt o har från och till problem med motivation till livet. Jag mår dåligt för jag går snart ut gymnasiet o inget jobb eller liknande väntar samt att jag har lätt att gå upp i vikt jag äter strikt men är ändå tung i kroppen osv.. jag har inte mycket vänner att hitta på grejer med endast 2-4 st o ibland mår jag dåligt utan anledning jag känner bara mindre o mindre lust till livet för varje år vad ska jag göra???
Hej! Jag mår skälv dåligt och är deprimerad. Jag har varit mobbad under skoltiden. Jag har hatt självmordstankar och mycket mer. Men jag kämpar på och är på väg upp från depressionen.
jag är 20 år nu. Jag har ett jobb som jag gillar. Jag skulle stänga att det är mitt jobb som får mig att gå upp på morgonen. Mitt jobb är det som ger mig drivkraft.
vill du ha någon o prata med så kan du skriva till mig i MP
Martin99:
Hej!
finns i PM bror.
Skriv PM, finns!