Jag är en tjej på 16 år som har ätit p-piller i några år nu och aldrig haft problem med mensen men här för 5 dagar sedan så fick jag slut på min karta och nu har jag bara väntat på mensen men det har inte kommit och idag tog jag mitt första p-piller på nya kartan. Tog 2 kartor ihop förra månaden men det har jag gjort massor av gånger förut och inte varit något problem. Nån som varit med om något liknande eller vet vad jag ska göra?
Semla98:
Jag är en tjej på 16 år som har ätit p-piller i några år nu och aldrig haft problem med mensen men här för 5 dagar sedan så fick jag slut på min karta och nu har jag bara väntat på mensen men det har inte kommit och idag tog jag mitt första p-piller på nya kartan. Tog 2 kartor ihop förra månaden men det har jag gjort massor av gånger förut och inte varit något problem. Nån som varit med om något liknande eller vet vad jag ska göra?
ibland kan mensen fuckas om man gör sådär. har gjort det regelbundet med 3 kartor i taget under 7-8 år och ibland så kmr den efter 1 dag ibland flera.
men skulle råda dig att göra ett gravtest för säkerhets skull. det kan du göra gratis på ungdomsmottagningen.
Har nu idag väntat på min mens i 5 dagar så vet int riktigt va jag ska göra.. 🙁
Vänta i några dagar och om den inte kommer tycker jag att du ska göra ett graviditetstest, vilket du kan göra gratis på UMO som någon nämnde ovam.
KomiRosato: om den inte kommer tycker jag att du ska göra ett graviditetstest, vilket du kan göra gratis på UMO som någon nämnde ovam
haha när "någon ovan" är den enda andra medverkande i tråden förutom TS.
Har gjort ett graviditetstest och det visade negartivt så det är jag glad över men nu undrar jag bara vrf jag inte får min mens..