Aviseringar
Rensa alla

Navelpiercing


Ämnesstartare

Jag är 13 år och vill göra navelpiercing! Jag tycker det är sjukt snyggt så på den fronten är jag ju säker men jag är rädd för läkningen!! Jag är väldigt allergisk av mig, betyder det att jag har svårare för läkning? Kan det hända att den aldrig någonsin läker? Hur lång tid kan läkningen som mest ta? Om man sköter den rätt, hur stor är då risken för i flammation? Tack på förhand


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ariana fangirl:
Jag är 13 år och vill göra navelpiercing! Jag får för båda mina föräldrar och jag tycker det är sjukt snyggt så på den fronten är jag ju säker men jag är rädd för läkningen!! Jag är väldigt allergisk av mig, betyder det att jag har svårare för läkning? Kan det hända att den aldrig någonsin läker? Hur lång tid kan läkningen som mest ta? Om man sköter den rätt, hur stor är då risken för i flammation? Tack på förhand


   
SvaraCitera

Ariana fangirl:
Jag är 13 år och vill göra navelpiercing! Jag tycker det är sjukt snyggt så på den fronten är jag ju säker men jag är rädd för läkningen!! Jag är väldigt allergisk av mig, betyder det att jag har svårare för läkning? Kan det hända att den aldrig någonsin läker? Hur lång tid kan läkningen som mest ta? Om man sköter den rätt, hur stor är då risken för i flammation? Tack på förhand

hittade lite info om det, hoppas den hjälper tror jag. är inte expert på sånt här.

http://www.barbarellagbg.se/piercing/piercings/navel/


   
SvaraCitera
Hando

Om du sköljer med koksalt några gånger per dag kommer det nog läka fint. Problem med läkning kan bli om du inte tål metallen i smycket. (Typ som nickel) Men oftast är det titan som i stort sett är allergifritt vill jag minnas.
Kan hända att om du får ett slag på den så kan kroppen få för sig att stöta bort smycket. Naveln är lite extra utsatt jämfört med andra piercingar.
Läkningstid är väldigt individuellt. Men tror 3 månader som allra, allra längst innan den är helt färdigläkt.
Om du sköter den rätt med rengöring och ser till att det inte kommer skräp på smycket är risken för inflammation liten. Om du badar i en sjö t.ex. efter den har läkt och du inte haft möjlighet att rengöra på några timmar kan det bli irriterat. Men då är det bara droppa på lite koksalt och dra smycket genom hålet några gånger så skiten kommer ut.


   
SvaraCitera